24 Şubat 2014 Pazartesi

GÖLGELERİN GÜCÜ ADINA


    Kemal  Sayar’ın da söz ettiği gibi, herkes sevilmek ve beğenilmek ister. Herkes özel olmak toplum içinde gözde olmak ister. Bunun için bütün güçleri onun yani kişinin kendi elinde tutması gerekir. Bu beğenilmek zaman gelir öyle hal alır ki toplumda, artık insanlar birbirlerini çekemez hal alırlar. Ama ne olursa olsun bir kişi özgüvenine güvendiği zaman onun hayatta başaramayacağı şey yoktur. Ne kadar çok çevremiz tarafından da beğenildiğimizi öğrenirsek öz güvenimiz de sürekli artar ve böylece kendimize olan güvenimizde son düzeye çıkmış olur. Çünkü her insanın ayakta durabilmesi için güce ihtiyacı vardır. Bence güç, kontrol ve otoriteye sahip olmaktır. Başka kişileri ve olayları etkileyebilme halidir. Günümüzde güç ilişkilerine etkisi olmamış insan bulmak çok zor. Rütbeleri önemsemeyen, sahip oldukları güçle başları dönmeyen insanlar günümüzde oldukça azdır. İnsanlar boyunlarına statülerden yapılma mücevherler takıyorlar; egonun yansımaları oluyorlar. Eskinin erdemli insanları vardı. Ama kapitalist düzen ilmi iyice metalaştırdı. Dünyanın hızına kapılmayanların oturup konuşabilecekleri, halleşebilecekleri durum artık söz konusu değil bence. Dünya hali giderek o kadar yobazlaşıyor ki, insanlar artık kendilerini dev aynasında görüyor. Ve durum böyle olunca kimse muhabbet edemez hale geliyor. ebep sadece bu değil yalnız işte bunu bu şekilde lanse etmek doğru değil bana göre. Kız zaten doğası gereği beğenilmeyi, iltifat almayı sever. Ben asıl kendine bakmayan , alelade bi şekilde dolaşan bayan arkadaşları anlamıyorum. önce aynaya baktığında kendisini güzel görmeli ve sevmeli insan. Ha makyajsız halini ( temizlik ve bakımdan söz etmiyorum bile) beğeniyorsa sözüm yok tabiki. Ama önce kendisi için yapar. Aynaya baktığımda kendimde kusur bulmak istemem açıkcası dışarı çıkmaktan rahatsızlık duyarım ben, bu şekilde herkes bana bakıyormuş gibi hissederim oldukça rahatsız eder bu beni. Sonra tabiki yakın çevresince hoş sözlerle karşılanmak ister bu kadına özgü güzel bi özellik neden niye diye sormak bana kalırsa şu yaşlı teyzelerin genç kızlara bakıp aralarında şu neden böyle giyinmiş şöyle yapmış acaba bişeymi var? Demesi kadar komik geliyor. Elbette karşı cins tarafındanda beğenilmek ister ama bunu sadece onlar için yapmazlar en azından ben böyle düşünüyorum. Herkes seni sevecek diye bir şart yok. Fakat bu tiplere gelince, bunlar bilinçli olarak veya bilinçsizce başkalarının hayatında küçük de olsa bir fark yapmışlardır. Ne gibi, ya insanları espirileriyle güldürmüşler, ya konuşmalarıyla kendilerini dinleyenlerde sıcak bir etki bırakmışlar, ya bazı sıcak ve sevecen tavırlarıyla kendilerini izleyenleri olumlu ve doğal bir şekilde etkilemişlerdir. Burada önemli olan onların hareketlerinin insanları etkilemek için yapmacık değil, sadece doğal olmasıdır. Bu tiplerde rekabet, kibir genelde görülmez ve çoğunda yerine göre tatlı bir gülümseme vardır. herkes gibi bir takım sorunları olmakla beraber kendileriyle barışıktırlar ve karşıdakine saygı duyduklarını hissettirirler. ama bu da doğaldır. yapmacık değil. bunlar genelde içselleştirilmiş davranışlardır. Herkes böyle olacak diye bir şart yok.
Sana tavsiyem, her şeyden önce kendini olduğun gibi kabul et eğrinle doğrunla iyi ya da kötü yanınla bu benim ve kendimle bir meselem yok de. bunu düşün ve kendi özelliklerinden şikayet etme


                                                           SEZEN KARAGÜLLE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder