24 Şubat 2014 Pazartesi

MUTLULUK İÇİN DUYGU EĞİTİMİ

                               

Ne zaman bir dâhiyle konuşsam, mutluluğun artık mümkün olamayacağına emin oluyorum. Ne zaman bahçıvanımla konuşsam, bu kez de tam zıttının doğru olduğuna ikna oluyorum.” Bertrand Russel

Toplumumuzda hemen hemen hepimizin bir şekilde kullandığı yaşadığı çok önemli bir kavram olan mutluluk kavramı nedir? diye düşündüm ve bu konuda  sözlüklere baktım aşağıdaki gibi sözlük tanımlamaları ile karşılaştım.

Mutluluk, yaptığımız iş sonunda hissettiğimiz duygudur ve adeta bizim ödülümüzdür.
Mutluluk, bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumudur.

Yaşarken farkında olarak, hayatın içinde insanın kendi olabilmesiyle,  hiçbir karşılık beklemeden dünyayı, insanları çıkarsızca sevebilmedir. Değer vermesini bilebilmek, kimi zaman bir bebeğin yüzünde, yaşama ışıl ışıl gözlerle bakabilme, insanın yüzünde gülümsemeyi sağlayabilmedir.


Başarmanın coşkusunda, insanın sevdiği mesleği seçebilmesindedir. Öğrencilik döneminde ise sınavlar bittikten sonraki rahatlama, affetmenin büyüklüğünde, yeni bir gündeki doğan güneştedir. Bir şarkının sözünde, bir resmin mavisinde, şiirin dizesinde, fotoğraftaki karededir. Yolda yürürken yaşlı bir insana yardım etme, üzerine düşen sorumlulukları yerine getirerek, harcanan emek sonrası gülümseme ve göz kırpmadır.



ADI: ÖZLEM

SOYADI: SAĞLIK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder