1 Aralık 2013 Pazar

Franchising almanın avantajları


Franchising ile risk üstlenmemiş hazır bir sisteme yerleşmiş olursunuz. Zaten tanınmış ve kendini ispatlamış bir marka ile işe başlamak hem reklam avantajı sağlar hem de müşteriniz hazır olur. Personeliniz eğitimli, sisteminiz oturmuş olacaktır. Tanınmış bir marka olduğundan kendini ispatlama, kendi standartlarını oluşturma gibi bir uğraşı gerekmez, hızlı bir şekilde pazara girmiş olursunuz.

Franchising almanın dezavantajları;
Franchising alındığında franchising veren şirketin belli standart ve kurallarına uymak zorunda kalındığından girişimci ve yaratıcı ruhu fazla olan kişilerde belli bir süre sonra tatminsizlik yaratabilir. Çünkü bu durum kendi iş modelini yaratma ve yeniliklere karar verme imkanını ortadan kaldırır.

Franchising ile kurduğunuz işletmenin çok yakınında aynı firmanın bir başka şubesinin açılması durumunda kazancınız düşecek, müşteriniz bölünecektir. Bu durum aslında uzun vadede franchising veren şirket için de dezavantajlı olmakla beraber benzer durumlara rastlanabilmektedir.

30 yorum:

  1. Sözleşmeli Üretim: Ülkemizde üretilen ekolojik ürünler büyük ölçüde yurt dışı pazarlara gönderildiğinden ekolojik ürün üretim miktarı ve çeşitliliği yurt dışından gelen talepler doğrultusunda şekillenmektedir. İhracat organizasyonunun gerekliliğinden dolayı üretimler organizasyon kuruluşları tarafından sözleşmeli olarak çiftçilere yaptırılmaktadır. Sözleşmeli tarım üreticilere fiyat ve satış garantisi getirerek avantaj sağlamaktadır. Yapılan sözleşmede taraflar üretim ile ilgili koşulları, fiyat ve varsa prim miktarını açıklayarak mahkemeye başvurma hakkı saklı olmak koşulu ili kanuni güvence altına alınmaktadır.

    YanıtlaSil
  2. Sözleşmeli üretimin avantajları
    - Yerel olarak üretilmiş imajı satışlarda destekleyici bir etkiye sahip olabilir.
    -Milliyetçi akımlarından etkilenme olaslığı düşüktür.
    -Tarife dışı ve diğer engellerden kaçınılmış olabilir.
    -Ar-Ge , pazarlama , satış , ve CRM faaliyetlerinde kontrol üretimi yaptıran firmaya aittir.
    - Üretmi yaptıran firma iş ve sosyal güvenlik hukukuna ilişkin sorunlardan uzak durabilir.
    -Üretimi yapan firma uluslararası firmanın şöhretinden yaralanabilir ve bunu bir referans olarak kullanabilir.
    -Üretimi yapılan ülkede isthdam yaratarak işsizlik gibi sosyal konuların olumsuz etkileri azaltılabilir.
    -Üretim yapılan ülkenin ekonomisinde canlanmalara neden olur.

    YanıtlaSil
  3. Royalti:Bir lisans veya ticari marka sahibinin sahip olduğu hakları bir başkasına devretmesi karşılığı aldığı bedeldir. Kiralanarak veya üretim birimi üzerinden verilebilir.

    YanıtlaSil
  4. Lisans anlaşması ve franchising arasındaki temel faklılıkların başında anlaşmada yer alacak konular gelmektedir. Bir lisans anlaşması ürünler ve hatta bazen sadece bir ürünle sınırlı iken, franchising bir iş kavramını içerir.
    İkinci farklılık konusu taraflardır. Lisans anlaşmalarında taraflar yani hem lisans alan hem de lisans veren taraf franchisinge kıyasla finansal açıdan daha güçlü, köklü ve önemli bir iş deneyimine sahip büyük işletmelerdir. Franchisingde özellikle franchise alan, daha önce de belirtildiği gibi belirli bir çalışma sermayesine sahip olan ancak buna rağmen genellikle iş deneyimi olmayan girişimci profili çizer.

    YanıtlaSil
  5. Abdullah HIZLAN1 Aralık 2013 13:24

    Bir diğer farklılık, anlaşma süresinde yatar. Lisans anlaşmaları franchise anlaşmalarına kıyasla daha uzun süreli iken franchise anlaşmaları genellikle 5 ve bazen 10 yıl süreyle kısıtlıdır. Süre bitiminde franchising sözleşmesinin yenilenmesi gerekir.
    Kontrol açısından lisans anlaşmaları daha fazla serbestliğe sahiptir. Lisans alan lisans verene dönmeksizin veya bu açıdan fazla bir sorun yaşamadan lisansı tamamen bir başka firmaya devredebilir. Buna karşılık franchising de franchise alan çok sıkı bir şekilde seçilir ve anlaşma süresi boyunca belirlenen performans standartları esas alınarak sürekli kontrol altında tutulur

    YanıtlaSil
  6. Franchising almanın avantajları;
    Franchising ile risk üstlenmemiş hazır bir sisteme yerleşmiş olursunuz. Zaten tanınmış ve kendini ispatlamış bir marka ile işe başlamak hem reklam avantajı sağlar hem de müşteriniz hazır olur. Personeliniz eğitimli, sisteminiz oturmuş olacaktır. Tanınmış bir marka olduğundan kendini ispatlama, kendi standartlarını oluşturma gibi bir uğraşı gerekmez, hızlı bir şekilde pazara girmiş olursunuz.

    Franchising almanın dezavantajları;
    Franchising alındığında franchising veren şirketin belli standart ve kurallarına uymak zorunda kalındığından girişimci ve yaratıcı ruhu fazla olan kişilerde belli bir süre sonra tatminsizlik yaratabilir. Çünkü bu durum kendi iş modelini yaratma ve yeniliklere karar verme imkanını ortadan kaldırır.

    Franchising ile kurduğunuz işletmenin çok yakınında aynı firmanın bir başka şubesinin açılması durumunda kazancınız düşecek, müşteriniz bölünecektir. Bu durum aslında uzun vadede franchising veren şirket için de dezavantajlı olmakla beraber benzer durumlara rastlanabilmektedir.

    YanıtlaSil
  7. 3. Çeki Listesi Hazırlarken İhracatçının Kontrol Etmesi Gereken

    Hususlar (Kontrol Listesi)

    1- Çeki listesinde, fatura numarası ve tarihi mutlaka verilmelidir.

    2- Koli numaraları ve diğer konteynırlarla ilgili bilgilerin doğru olmasına dikkat etmek, her bir kalem malın gösterilen miktarlarını karşılaştırmak gereklidir.

    3- Her bir kalem mala ilişkin verilen açıklamalar yeterli olmalı ve fatura bilgilerine uygunluk göstermelidir.

    4- Her bir koli için koli ebatları ve içindeki malların ebatları ayrı ayrı verilmelidir

    (net ve brüt olarak). Hesaplamaların doğruluğu kontrol edilmelidir.

    5- Net ve brüt ağırlık her bir ambalaj ve muhteviyatı için hesaplanmalıdır. Ondalık kısımlar ihmal edilebilir.

    6- Kullanılan ambalaj türü açıklanmalıdır.

    7- Koliler üzerinde yer alan "alıcı adresi" ve koli numaraları kontrol edilmelidir.

    8- Gönderilen malların toplam koli sayısı, her bir koli tipi için ayrı ayrı belirtilmelidir.

    YanıtlaSil
  8. Franchising: Bir mal ve/veya hizmet ve/veya teknoloji pazarlama yöntemidir. Yasal ve finansal açıdan ayrı ve bağımsız kuruluşlar olan franchisor ve franchisee’nin aralarında kurdukları yakın ve sürekli iş birliğine dayanır. Bu ilişkide franchisor, franchisee’lerine bireysel olarak işlerini kendi sistemine uygun olarak yürütme hak ve yükümlülüğünü verir.

    YanıtlaSil
  9. FRANCHİSE PAKETİ:
    bir franchise veren tarafından franchise alana devredilen birfranchising paketi aşağıdaki unsurları kapsar:
    +Ticari marka\Ticari isim
    +Telif hakkı
    +Dizayn
    +Patent
    +Ticari sır
    +İş bilgisi(Business know-how)
    +Coğrafi ayrıcalık
    paket bazen belirli bir bölgede kendi alt franchiselerini kurma hakkına sahip olan ana franchise alan kurumu (master fanchisor)da içerir.Böylece alt franchiseler kurma hakkı bu firmaya devredilir.Böyle bir ana franchise firma ,özellikle yabancı franchise alanların kontrol altında tutlabilmesi açısından franchise verene kolaylık sağlar.
    +

    YanıtlaSil
  10. Franchising sisteminin Franchisee açısından yararları nelerdir?

    Franchising sisteminin franchisee açısından yararları: o Daha önce denemiş, başarısı kanıtlanmış ve tanınmış bir marka ile birlikte, işletme sistemine ait teknikleri ve prosedürleri kullanmak mümkün olmaktadır.
    - Marka ile birlikte Ulusal veya Uluslararası standarda ve kaliteye sahip olunmaktadır.
    - Tanınmış markaların sağladığı sürekli müşteri ve iş yapma imkanı doğmaktadır.
    - Franchise veren işletme Franchisee'ye eğitim hizmetleri ve uzman personel desteği sağlanmaktadır.
    - Kaliteli personel bulma, işe alma ve yetiştirme konularında franchise veren işletmenin tekniklerinden yararlanılmaktadır.
    - Mali, ticari ve personel konularında sağlanan destekle, teknik işlevlere ağırlık verilip başarı şansı arttırılmaktadır.
    - Franchisor ile ortak hareket edilerek küçük işletmelerin karşılaşacakları risk ve işletmecilik sorunları minimize edilmektedir.
    - Franchise veren işletmenin mali ve hukuk danışmanlarından yararlanılmaktadır.
    - Franchisor'ın sürekli olarak yaptığı araştırma ve geliştirme çabalarından yararlanılmaktadır.
    - İşletmenin kuruluş aşamasında ve kuruluş yerinin seçiminde bilimsel tekniklerin kullanılması mümkün olmaktadır.
    - Kuruluş aşamasında leasing vb. kaynaklardan finansal destek sağlanması mümkün olmaktadır.
    - Reklam ve tanıtma giderlerinden tasarruf sağlanmaktadır.
    - Franchising sistemi, girişimcinin yalnızlığını ortadan kaldırarak, kendi işini kurmanın getirdiği riskleri azaltmaktadır.
    - Franchisor'a yapılan ödemeler, başlangıçta, yeni bir işin ön yatırımından daha fazla olmasına rağmen, denenmemiş bir iş için yapılacak hata bedellerinin toplamından azdır.
    - İşletmeler için standart yönetim, muhasebe, satış ve stoklama fonksiyonları mümkün olmaktadır.

    YanıtlaSil
  11. ROYALTİ
    Franchise veren, franchise alandan veya ana franchise alandan bir başlangıç ücereti veya yıllık cironun belirli bir yüzdesini içeren sürekli bir franchise ücreti temin eder.Buna royalti adı verilir.

    YanıtlaSil
  12. Franchising (Frençayzing), sözleşmeye dayalı, direkt bütünleşmiş bir pazarlama sistemidir. Bu sistemde nasılınıbil (know-how) ve markanın imtiyaz hakkı sahibi, belirli süre, koşul ve sınırları kapsayan anlaşmayla bağımsız yatırımcılara sistemini ve markasını kullandırır.

    YanıtlaSil
  13. MÜRŞİDE ÇATAKDERE2 Aralık 2013 11:05

    FRANCHİSE PAKETI UNSURLARI :
    * Tıcarı marka
    *telıf hakkı
    *Dizayn
    *Patent
    *Ticari sır
    *İş bilgisi
    *Coğrafi ayrıcalik

    YanıtlaSil
  14. AYŞEGÜL KUTAY3 Aralık 2013 10:27

    FRANCHİSİNG NEDİR ? VE AVANTAJLARI NELERDİR ?
    franchising , franchise verenle franchise alan arasında gerçekleşen ve franchise verenin verenin franchise alana kendisi adına belirli bir ücret veya satışların belirli bir yüzdesi şeklinde royalti adı verilen ödeme karşılıgında iş yapma imkanı verdiği karşılıklı bir anlaşmadır.
    AVANTAJLARI;
    Yurt dışı pazarlara mukayeseli olarak hızlı girme fırsatı verir.
    franchise veren firmanın perakendeci seviyesinde günlük rutin işler ve küçük detaylara ugraşmasına gerek kalmaz.
    yerel pazarlar hakkında bilgi ve deneyim sahibi girişimcilerin kullanılmasıyla yabancı bir çevrede çalışma zorlukları (başta dagıtım olmak üzere ) en aza indirgenmiş olur.

    YanıtlaSil
  15. Hüseyin Çelik3 Aralık 2013 12:39

    Franchisingin Dezavantajları

    Avantajlarına rağmen, franchasingin belirli dezavantajlarıda vardır şöyledir:

    Franchise alacak girişimcilerin bulunmasında yaşanan zorluklar (gelişmekte olan ülkelerde ya da eski doğu
    ülkelerinde birikmiş sermaye girişimcilerin bulunmasında bir takım zorluklar yaşanabilmektedir.)

    Performans standartlarının sürdürülmesinde yaşanan zorluklar (Örneğin, Mcdonald's Moskova, Rusya'ya girdiğinde
    standartlara uygun patatesler yetiştirmek için yerel çiftçileri eğitmek zorunda kalmıştır.)

    Maliyet kontrolü zorlukları (Franchasing bir frimaya fazla sermaye ihtiyacı duymaksızın genişleme imkanı verirken,
    bazı maliyetleri de gündeme getirir.Dış pazarlarda kültürel faktörler firmayı üründe, marka adında, bir takım
    adaptasyonlar yapmaya zorlayabilir.)

    Sözleşme koşulları konusundaki anlaşmazlıkları ile ilgili zorluklar.

    Başarılı bir franchise 'ın (ürün adı, ticaret marka, iş yapma biçimi, vs.) özellikle gelişmekte olan ülke
    pazarlarında taklit edilebilme şansı yüksektir.Bu yüzden franchiselar pazara girdikten kısa süre sonra
    yoğun bir rekabetle karşılaşabilirler.

    YanıtlaSil
  16. selen altuntepe7 Aralık 2013 02:11

    FRANCHİSE PAKETİ:
    bir franchise veren tarafından franchise alana devredilen birfranchising paketi aşağıdaki unsurları kapsar:
    +Ticari marka\Ticari isim
    +Telif hakkı
    +Dizayn
    +Patent
    +Ticari sır
    +İş bilgisi(Business know-how)
    +Coğrafi ayrıcalık

    YanıtlaSil
  17. Sözleşmeli Üretimin Dezavantajları
    1. Üretimdeki know-how transferi lisans vermeye göre daha zor olmaktadır.
    2. Sözleşmeli üretimi yapan firma gelecekte olası bir rakip olabilmektedir. Çünkü firma üretim know-how’ını edinmiştir.

    3.Üretim ve kalite standartları açısından yeterli bir yerel üretici bulmak zor bir iştir. Bu engeli aşmak ise pazarlama araştırmasıyla mümkün olabilir.

    4. Yerel bir üreticiden yararlanıldığı için üretimden kaynaklanan karlardan yoksun kalınabilir.

    5. Düşük işçilik ücretleri, işçi-işveren ilişkilerinde olumsuzluklar yaşanmasına neden olarak,üretimin verimliliğini azaltabilir.
    6. Üretimi yapan yerel firmaya zaman zaman, üretime ilişkin teknik eğitim verilmesi zorunda kalınabilir. Ayrıca uluslararası firmanın,yerel firmanın üretim maliyetleri üzerinde sürekli kontrolü olmalıdır.Ürün kalitesi için bu bir zorunluluktur.
    7. Tüm bu avantaj ve dezavantajlar uluslararası pazarlarda sözleşmeli üretim yapacak firmalar açısından dikkate alındığı taktirde, yapılacak yatırımın başarılı olabilmesi için temel gereklilikler sağlanmış olacaktır.
    .
    8.Üretimi yaptıran uluslararası firma için bir esneklik söz konusudur.
    Ar-ge, pazarlama, satış ve CRM faaliyetlerinde kontrol, üretimi yaptıran firmaya aittir.

    9. Üretimi yaptıran firma iş ve sosyal güvenlik hukukuna ilişkin sorunlardan uzak durabilir.

    10. İşçilik ya da enerji maliyetlerinin düşük olduğu ülkelerde avantaj sağlayacaktır.
    11. Üretimi yapan firma, uluslararası firmanın şöhretinden yararlanabilir ve bunu bir referans olarak kullanabilir.

    12. Üretim yapılan ülkede istihdam yaratarak, işsizlik gibi sosyal konuların olumsuz etkileri azaltılabilir.

    13.Üretim yapılan ülkenin ekonomisinde canlanmalara neden olur.

    YanıtlaSil
  18. Sözleşmeli Üretim :
    Ürünlerin üretim izninin anlaşma ile yerel üretici firmalara verilmesidir.
    *üretim ve lojistik maliyetleri azalır
    *ithalat kısıtları aşılabilir
    *düşük risklidir (yerel pazar bilgisi)
    *kalite standartları
    *pazarlama faaliyetleri
    *üretilen ülke/başka ülkelerde satış

    YanıtlaSil
  19. Ozan Küçükbağ7 Aralık 2013 12:59

    Türkiyede franchise veren markalar:köteci ramiz
    çıtır usta
    Shapes For Women
    Little Caesars
    Komagene
    Çiğ Köftem
    Tatlıcı
    Bursa Kebap Evi
    Durance
    Turyap
    Pizza Pizza
    Domino’s Pizza

    YanıtlaSil
  20. Franchising: Bir mal ve/veya hizmet ve/veya teknoloji pazarlama yöntemidir. Yasal ve finansal açıdan ayrı ve bağımsız kuruluşlar olan franchisor ve franchisee’nin aralarında kurdukları yakın ve sürekli iş birliğine dayanır. Bu ilişkide franchisor, franchisee’lerine bireysel olarak işlerini kendi sistemine uygun olarak yürütme hak ve yükümlülüğünü verir

    YanıtlaSil
  21. Franchising sisteminin Franchisee açısından sakıncaları nelerdir?

    o Yaratıcılık yok olmaktadır.
    o Franchisor'ın koyduğu bir takım kurallara ve kısıtlamalara uyma zorunluluğu ortaya çıkmaktadır.
    o Sözleşme aşamasında yeterli araştırma yapılmadığında, karın önemli bir kısmı franchisor'a gitmektedir.
    o Sözleşme konusu ürünün yaygın kullanımı, giriş aidatlarını yükseltmektedir.
    o Anlaşma gereğince franchisor'dan alınması zorunlu bazı ürünlerin piyasadan daha ucuza alınması mümkün
    olabilmektedir.
    o Sözleşmelerde boşlukların olması durumunda sistemin franchisor lehine çalışması mümkün olabilmektedir.
    o Franchisor'un Franchisee'ye güvensizliği, sözleşme ile sağlanan hak ve imkanların sınırlı tutulmasına neden olmaktadır. Bu durumda taraflar arasında sürtüşmeler doğmaktadır.

    YanıtlaSil
  22. Franchising sisteminin Franchisor açısından sakıncaları nelerdir?

    o Sisteme giriş aidatlarının bazen tahsil edilememesi söz konusu olmaktadır.
    o Franchisee işletmelere sağlanan mal, hizmet vb. bedellerini tahsilinde güçlükler söz konusu olmaktadır.
    o Franchisee işletmelerin sistemin sağlayacağı yararları tek taraflı olarak, franchise veren işletmelerden beklemeleri, iş birliği anlayışını zedelemektedir.
    o Başarılı ve kalitesi kanıtlanmış bir marka veya isim franchisee'nin hatalı faaliyetleri sonucu zarar görebilir. Bunun önlenebilmesi için sıkı bir denetim şarttır.

    YanıtlaSil
  23. Bahar Babalık8 Aralık 2013 10:06

    Franchise sisteminin 3 ana unsuru vardır:

    Sistem/marka: Franchise vermek için öncelikle ortada başarılı çalışan bir işletme, denenmiş bir sistem, tanınmış bir marka olmalıdır. Ancak başarısı kanıtlanmış bir iş başkalarına satılabilir. Bireysel yatırımcı, eğer kendi olanakları ile becerebileceğinden daha fazla kazanacağına, daha verimli çalışacağına, işinin daha başarılı ve kalıcı olacağına inanırsa böyle bir ilişkiye girmek ister. Hiç kimse, kendi becerebileceğinden daha az kazanmak için başkasının sistemini kullanmaz, başkasının markası için çalışmaz.

    Disiplin/destek: Franchise işinde, katı disiplin kuralları geçerlidir. Taraflar aralarında uzun süreli bir anlaşma yapar. Sistemin uygulama esasları net olarak belirlenmiştir. İşi başarıya götüren çalışma kuralları kesin olarak tanımlanmıştır. Aynı markayı taşıyan her işletmede standart ürün ve hizmet sunulur. Hizmet kalitesini sağlamak için başlangıçta ve sonrasında çalışanlara ve yatırımcılara sürekli eğitim verilir. İşletme süresince sıkı denetim uygulanır.

    Bedel: Yapılan işi “franchise” olarak adlandırmak için, franchise verenin, franchise alan yatırımcıdan bir bedel alması şarttır. Franchise vermek bir anlamda “sistem/marka satmak” olarak da adlandırılabilir. Dolayısıyla satılan marka veya sistem para etmelidir. Eğer franchise veren bunun karşılığında hiç bir bedel talep etmiyorsa, “sistem satmıyor” demektir.

    Bu durumda franchise sisteminin gereği olan çalışmayı yapması ve desteği vermesi de beklenemez. Yok eğer franchise sistemini kendi ürettiği bir malı pazarlamak için kullanıyor ve söz konusu destekleri ürün satış fiyatı içindeki karından finanse ediyorsa, fiyatını emsallerine göre yüksek tutuyor demektir.

    Franchise, esasen bir “pazarlama” yöntemidir. Yalnız burada pazarlanan bir ürün veya hizmet değil, bir sistemdir, yatırımcılara “hazır iş” satılır. “Franchise işi” bazen yanlış anlaşılır ve yapılan ürünle karıştırılır. Franchise, “hamburger satmak”, “araba kiralamak” vb. gibi bir iş değildir. Franchise satmak, “hamburger satma işini” veya “araba kiralama işini” pazarlamaktır.

    YanıtlaSil
  24. Sözleşmeli üretimin avantajları
    -Sözleşmeli üretim sınırlı bir yerel yatırım gerektirir.Üretım yaptıran firma üretim falıyetleri için ilk kuruluş yatırımı maliyetlerinden tasarruf saglanacaktır.
    -Üretim malitetleri yanında tasıma depolama ve stoklama gıbı lojıstık falıyetlerınde malıyet avantajı saglayabılectır
    -Yrel olarak üretılmıs imajı satıslarda destekleyıcı bır etkıye sahıp olabılır
    -Milliyetçilik akımlarından etkılenme olsasılıgı düşüktür.
    -Tarife dışı ve diger engellerden kaçınılmış olabılır
    -Üretim yapılan ülkenın ekonomısıne canlanmasına olanak saglar
    -üretim yapılan ülkede istıhtam yaratarak işsizlik gibi sosyal konuların olumsuz ektılerını azaltabilir.

    YanıtlaSil
  25. Bir markanın imtiyaz Sahibi, belli Kasaya dahilinde ve işin Yönetim ilişkin Destek saglayarak, ve belirli Bir Maddi bedel karsiliginda, Bağımsız yatırımcılara markasını kullandırabilir yürütülmesine ettik. Bu Iş ilişkisine "franchising" denir.

    YanıtlaSil
  26. Franchising ile iş kurmak için işin niteliğine göre sermaye gereklidir. Bu durum beş bin dolardan başlayarak 200-300 bin dolara kadar çıkabiliyor. Özellikle Dünya çapında kendini kanıtlamış sistemler çok büyük franchising giriş bedeli alıyorlar. Bu sistemlerin standartları belirlenmiş olduğu için girişimci adayına çok fazla karar imkanı sağlamıyorlar. Türkiye’de Türk kökenli kobi denelebilecek işletmeler 50 bin ile
    150 bin dolar aralığında kurulabiliyor.

    YanıtlaSil
  27. Coşkun Yoldaş9 Aralık 2013 13:49

    Ürün/marka sistemi
    Franchise sisteminin dünyada ilk uygulayıcılarının üreticiler olması rastlantı değildir. Üreticiler, yüksek cirolarından ürün reklamına ayırdıkları payı, çoğunlukla aynı markal zincirleri için de kullanır, sinerji sağlarlar.
    Üreticiler, sahip oldukları geniş yönetici kadroları ile modern yönetim tekniklerini kullanır, kararlarında ve atılımlarında daha deneyimli ve cesur davranırlar.
    Üreticiler mağaza açarak, ürünlerine ve markalarına itibar sağlarlar.
    Üretici, sattığı ürünlerin tahsilatında zorlandığında, franchise anlaşması ile bağladığı bayilerinin tahsilatı hızlandırmasını, riskini azaltmasını bekler.
    Franchise, kaliteli hizmet ile müşteri bağlılığı sağlar.
    Özellikle hipermarketler ve zincir marketler sattıkları ürünleri rafa koymak için ücret alırlar. Kendi mağaza zincirini kurmak bu tür masraflardan kurtarır.
    Düzenli çalışan ve sürekli satın alan işletmeler sayesinde üretimde süreklilik sağlannır. Sezonel dalgalar veya güçlü alıcının kaprisleri olmaz.

    YanıtlaSil
  28. Sözleşmeli üretimin avantajları
    -Sözleşmeli üretim sınırlı bir yerel yatırım gerektirir.Üretım yaptıran firma üretim falıyetleri için ilk kuruluş yatırımı maliyetlerinden tasarruf saglanacaktır.
    -Üretim yapılan ülkenın ekonomısıne canlanmasına olanak saglar
    -üretim yapılan ülkede istihdam yaratarak işsizlik gibi sosyal konuların olumsuz ektılerını azaltabilir.
    -Üretim maliyetleri yanında tasıma depolama ve stoklama gıbı lojıstık falıyetlerınde malıyet avantajı saglayabılecektır

    YanıtlaSil
  29. Sözleşmeli Üretimin Dezavantajları
    Üretimdeki know-how transferi lisans vermeye göre daha zor olmaktadır.
    Sözleşmeli üretimi yapan firma gelecekte olası bir rakip olabilmektedir. Çünkü firma üretim know-

    how’ını edinmiştir.

    Üretim ve kalite standartları açısından yeterli bir yerel üretici bulmak zor bir iştir. Bu engeli aşmak ise
    pazarlama araştırmasıyla mümkün olabilir.

    Yerel bir üreticiden yararlanıldığı için üretimden kaynaklanan karlardan yoksun kalınabilir.

    Düşük işçilik ücretleri, işçi-işveren ilişkilerinde olumsuzluklar yaşanmasına neden olarak,üretimin verimliliğini azaltabilir.
    Üretimi yapan yerel firmaya zaman zaman, üretime ilişkin teknik eğitim verilmesi zorunda kalınabilir. Ayrıca uluslararası firman ı n,yerel firmanın üretim maliyetleri üzerinde sürekli kontrolü olmalıdır.Ürün kalitesi için bu bir zorunluluktur.
    Tüm bu avantaj ve dezavantajlar uluslararası pazarlarda sözleşmeli üretim yapacak firmalar açısından dikkate alındığı taktirde, yapılacak yatırımın başarılı olabilmesi için temel gereklilikler sağlanmış olacaktır.

    Üretimi yaptıran uluslararası firma için bir esneklik söz konusudur.
    Ar-ge, pazarlama, satış ve CRM faaliyetlerinde kontrol, üretimi yaptıran firmaya aittir.

    Üretimi yaptıran firma iş ve sosyal güvenlik hukukuna ilişkin sorunlardan uzak durabilir.

    İşçilik ya da enerji maliyetlerinin düşük olduğu ülkelerde avantaj sağlayacaktır.
    Üretimi yapan firma, uluslararası firmanın şöhretinden yararlanabilir ve bunu bir referans olarak

    kullanabilir.

    Üretim yapılan ülkede istihdam yaratarak, işsizlik gibi sosyal konuların olumsuz etkileri azaltılabilir.

    Üretim yapılan ülkenin ekonomisinde canlanmalara neden olur.

    YanıtlaSil
  30. SUPHİ ESKİOCAK13 Aralık 2013 16:11

    franchisenin avantajları
    Franchise in dezavantajlarının yanında avantajları daha ağır basmaktadır.

    En büyük avantajlarından biri anahtar teslim olarak almamızdır. Bütün sistem kurulu bir şekilde teslim edilir. Size daha önceden başarısı kanıtlanmış bir yer için eğitim de verilir.Bu eğitimlerin sonucunda sizinde artık başarılı olmamanız için hiçbir neden yoktur. Ayrıca franchise veren büyük firmalar bu sistemi yönetmek için en basit yöntemleri seçmiştir sıradan bir insanın yapabileceği bir iş olmaktadır.

    Bir markayı bir yere getirmek insanlara onu göstermek ve onların oraya gelmesini sağlamak franchising ile çok da zor değildir.

    Ürün tedariği ile uğraşmazsınız zaten size bunların hepsinin nereden alınacağı belirtilmiştir.

    Herhangi bir makinenizde arıza çıkarsa hepsine ulaşabileceğiniz bağlantılar size belirtilmiştir.

    Reklamınız zaten yapılıyordur bunun için ufak bir bedel ödeyebilirsiniz ama reklamın da önemli olduğunu unutmamamız gerekir.

    Büyük ve büyümekte olan bir franchise alırsanız batma riskiniz çok az olacaktır bizden size bir tavsiye franchise almadan konumlanacağınız yeri çok iyi belirlemeniz sadece lokasyon değil kira bedellerine de dikkat etmeniz gerektiğidir.

    YanıtlaSil