26 Ekim 2013 Cumartesi
Doğrudan İhracat
-İhracatçı firmanın yurt içindeki aracılardan yaralanmaksızın mal ve hizmetlerini uluslar arası hedef pazarlara ulaştırması durumuna doğrudan ihracat denilmektedir.
-İhracat aşamalarının ileri düzeylerindeki firmalar ihracat sürecindeki kontrollerini de arttırmak suretiyle doğrudan ihracata yönelmektedirler.
-Doğrudan ihracat yöntemi, dış pazarlara olan bağımlılığı yüksek ve büyük ölçekli ihracatçı firmaların tercih ettiği bir seçenek olarak karşımıza çıkmaktadır.
Uluslar arası pazarlara girişte doğrudan ihracata yönelen bir firma, ihracat yapılacak hedef pazarda bulunan aracı işletmelerle ve nihai alıcılarla doğrudan ilişkiye girerek ihracatı gerçekleştirir.
-Bu çerçevede, dolaylı ihracat ile doğrudan ihracat arasındaki fark, doğrudan ihracatta ihracatçı firmanın ihracat görevini diğer aracı firmalar devretmeyip, bu görevi kendisinin yerine getirmesinden kaynaklanır.
• Doğrudan ihracatta; pazarlama araştırması, fiyat belirleme, pazarlama iletişimi, lojistik faaliyetler, ihracat dökümantasyonu gibi görevler, firmanın ihracat departmanı tarafından yerine getirilir. Doğrudan ihracat genellikle dolaylı ihracata göre daha yüksek kar fırsatları yaratmaktadır. Doğrudan ihracat yapan firmaların üretim ve pazarlama maliyetlerini kontrol altında tutabilme özellikleri daha yüksek kar elde etme şansını da beraberinde getirmektedir.
-Doğrudan ihracat yöntemini seçen bir firma ihracat yapılması planlanan pazarda kendi satış ofisi yada şirketini kurabileceği gibi, yabancı ihracat aracılarından yararlanarak da ihracatı gerçekleştirebilmektedir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Dolaylı ihracat:
YanıtlaSilihracat aşamalarının başlangıcında bulunan firmaların mallarını yurt içindeki aracı işletmeler vasıtalarıyla satmaları durumuna dolaylı ihracat adı verilmektedir.
Doğrudan İhracat:
YanıtlaSil-İhracatçı firmanın yurt içindeki aracılardan yaralanmaksızın mal ve hizmetlerini uluslar arası hedef pazarlara ulaştırması durumuna doğrudan ihracat denilmektedir.
-İhracat aşamalarının ileri düzeylerindeki firmalar ihracat sürecindeki kontrollerini de arttırmak suretiyle doğrudan ihracata yönelmektedirler.
-Doğrudan ihracat yöntemi, dış pazarlara olan bağımlılığı yüksek ve büyük ölçekli ihracatçı firmaların tercih ettiği bir seçenek olarak karşımıza çıkmaktadır.
Uluslar arası pazarlara girişte doğrudan ihracata yönelen bir firma, ihracat yapılacak hedef pazarda bulunan aracı işletmelerle ve nihai alıcılarla doğrudan ilişkiye girerek ihracatı gerçekleştirir.
-Bu çerçevede, dolaylı ihracat ile doğrudan ihracat arasındaki fark, doğrudan ihracatta ihracatçı firmanın ihracat görevini diğer aracı firmalar devretmeyip, bu görevi kendisinin yerine getirmesinden kaynaklanır.
• Doğrudan ihracatta; pazarlama araştırması, fiyat belirleme, pazarlama iletişimi, lojistik faaliyetler, ihracat dökümantasyonu gibi görevler, firmanın ihracat departmanı tarafından yerine getirilir. Doğrudan ihracat genellikle dolaylı ihracata göre daha yüksek kar fırsatları yaratmaktadır. Doğrudan ihracat yapan firmaların üretim ve pazarlama maliyetlerini kontrol altında tutabilme özellikleri daha yüksek kar elde etme şansını da beraberinde getirmektedir.
-Doğrudan ihracat yöntemini seçen bir firma ihracat yapılması planlanan pazarda kendi satış ofisi yada şirketini kurabileceği gibi, yabancı ihracat aracılarından yararlanarak da ihracatı gerçekleştirebilmektedir.
Dolaylı ihracat yapma türleri:İhracat ticaret firmaları ,ihracatçı birlikleri,ihracat yönetimi firmaları,yabancı tüccar ve temsilciler ,piggyback ihracatı ,komisyoncular ve yerli tüccarlardır.
YanıtlaSilihracatın kapsamı nelerdir?
YanıtlaSil*üretim
*maliyet
*hizmet
*eğitim
DIŞ PAZARLARA GİRİŞ YOLLARI NELERDİR?
YanıtlaSilDış pazarlara nasıl girileceği, alınması gereken en önemli kararlar arasındadır. Giriş şekli seçilirken ihraç pazarında talep edilen hizmet seviyesi,nakliye, vergi, marka bilinci ve rekabet avantajının göz önünde bulundurulması gerekmektedir.
Pazara giriş iki şekilde olmaktadır; Doğrudan ihracat ve Dolaylı ihracattır.
İhracat yararları ; ihrac yapan firmalarin kar marji yüksek olur.
YanıtlaSilTaninmislik saglar ve ülke ekonomisine yarar saglanmis olur.
Dolaylı İhracat
YanıtlaSilİhracat aşamalarının başlangıcında bulunan firmaların mallarını yurtiçindeki aracı işletmeler vasıtasıyla satmaları durumuna dolaylı ihracat adı verilmektedir. Dolaylı ihracata yönelen firmalar mallarını yurtiçinde çalışan çeşitli bağımsız aracı işletmeler yoluyla ihraç etmektedirler.
Dış pazarlara olan bağımlılıkları düşük ihracata yeni başlamış olan firmalar için ilk bakışta en uygun alternatif olarak görülen dolaylı ihracat, ihracatta firmanın kontrol düzeyini oldukça kısıtlayan ve ihracatçı firma ile uluslar arası hedef pazar arasında doğrudan ilişkilerin kurulmasına izin vermeyen bir ihracat yöntemidir.
Dolaylı ihracat sonucunda ihracatçı firma açısından kazanılan hem uluslar arası pazarlama bilgisi hem de bu dolaylı yaklaşımlarla elde edilen satış oranları sınırlıdır. Bu türdeki olumsuzluklarına karşın
dolaylı ihracat, ihracatçı firmaya pazarlama ve satış faaliyetlerinde risklerin dağıtılması yönünde bir avantaj sağlar.
İhracatçı firma dolaylı ihracat yaparak kendi ülkesindeki aracı kuruluşları kullandığı için malına uluslararası pazarlarda müşteri bulma çabasına girmemekte ve böylelikle doğrudan ihracattan kaynaklanan maliyetlerden ve işlemlerden tasarruf elde etmektedir.
İhracatçı firmanın kendi ülkesindeki işletmelerden oluşan ve farklı isimler altında dolaylı ihracatta yer aldığı kabul edilen aracıların başlıcaları; ihracat ticaret firmaları, ihracatçı birlikleri, ihracat yönetimi firmaları, yabancı tüccar ve temsilciler, piggyback ihracatı, komisyoncular ve yerli tüccarlardır.
Doğrudan İhracat
YanıtlaSilİhracatçı firmanın yurt içindeki aracılardan yaralanmaksızın mal ve hizmetlerini uluslar arası hedef pazarlara ulaştırması durumuna doğrudan ihracat denilmektedir.
• İhracat aşamalarının ileri düzeylerindeki firmalar ihracat sürecindeki kontrollerini de arttırmak suretiyle doğrudan ihracata yönelmektedirler.
• Doğrudan ihracat yöntemi, dış pazarlara olan bağımlılığı yüksek ve büyük ölçekli ihracatçı firmaların tercih ettiği bir seçenek olarak karşımıza çıkmaktadır.
Uluslar arası pazarlara girişte doğrudan ihracata yönelen bir firma, ihracat yapılacak hedef pazarda bulunan aracı işletmelerle ve nihai alıcılarla doğrudan ilişkiye girerek ihracatı gerçekleştirir.
• Bu çerçevede, dolaylı ihracat ile doğrudan ihracat arasındaki fark, doğrudan ihracatta ihracatçı firmanın ihracat görevini diğer aracı firmalar devretmeyip, bu görevi kendisinin yerine getirmesinden kaynaklanır.
• Doğrudan ihracatta; pazarlama araştırması, fiyat belirleme, pazarlama iletişimi, lojistik faaliyetler, ihracat dökümantasyonu gibi görevler, firmanın ihracat departmanı tarafından yerine getirilir. Doğrudan ihracat genellikle dolaylı ihracata göre daha yüksek kar fırsatları yaratmaktadır. Doğrudan ihracat yapan firmaların üretim ve pazarlama maliyetlerini kontrol altında tutabilme özellikleri daha yüksek kar elde etme şansını da beraberinde getirmektedir.
Doğrudan ihracat yöntemini seçen bir firma ihracat yapılması planlanan pazarda kendi satış ofisi yada şirketini kurabileceği gibi, yabancı ihracat aracılarından yararlanarak da ihracatı gerçekleştirebilmektedir.
Uluslararası pazara girişte ihracat yapılan pazarda bulunan yabancı aracılar; yurt dışı satış büroları, yurt dışı satış temsilcilikleri, acente, distribütör, gezici satış görevlileri, uluslararası pazarlarda toptancılar ve perakendecilik şeklinde sıralanabilir.
Dolaylı ve Doğrudan İhracat Arasındaki Farklar
YanıtlaSilDolaylı ve doğrudan ihracat arasındaki başlıca farkları aşağıdaki gibi özetlemek mümkündür.
- Dolaylı ihracat doğrudan ihracata kıyasla daha düşük maliyetlidir ve daha az zaman alıcıdır.
- Dolaylı ihracat daha az taahhüt gerektirir ve daha düşük risk içerir ve böylece pek çok firmaya ilk kez uluslararası pazara rekabet edip girme fırsatı sağlar.
- Dolaylı ihracat, yabancı ithalatçılarla iş ilişkisi geliştirme ihtiyacı duymaksızın satış ile ilgilenen tepkisel firmalara daha çekici gelmektedir.
- Dolaylı ihracat yöntemleri, çoğunlukla, daha sonra denizaşırı ihracat yapacak uluslararası işletmelere girdi üreten küçük firmalar tarafından kullanılır.
- Dolaylı ihracatta yabancı alıcı ürünlerin olumsuz koşullarda, geç ve aranan özelliklere uymayan biçimde ulaştığını iddia ettiği zaman, dolaylı ihracat yapan firma kalite, teslim zamanı ve ihracat işleminin diğer yönleri üzerinde kontrolü kaybeder.
dolaylı ihracat:
YanıtlaSilihracat aşamalarının başlangıcında bulunan firmaların mallarını yurt içindeki aracı işletmeler vasıtasıyla satmaları durumuna dolaylı ihracat denir.
Komisyocuların işlevi =
YanıtlaSilİhracatçı fırma acısından uluslararası pazara girişte komısyoncuların üstlendıklerı en temel işlev ihracatçı fırma ile uluslararası pazardaki alıcıları bir araya getirmektir.İhracatçı firma ile uluslararası pazarlarda bulunan alıcılar arasında köprü vazifesi gören komısyoncular cogunlukla temsıl ettıklerı yabancı alıcı adına hareket etmekte ve bu ıslemden dolayı temsıl ettıklerı yabancı alıcıdan belırlı mıktarda komısyon almaktadırlar
Konsinye İhracat
YanıtlaSilKonsinye ihracat (Konsinye ihracat, ihraç konusu malın kesin satışının yapılmadan ithalatçı tarafa gönderilmesidir. Konsinye malların en fazla 1 yıl içinde satılması gerekmektedir.) talepleri ilgili ihracatçı birliklerine yapılır. Madde ve/veya ülke politikası açısından Müsteşarlıkça getirilebilecek düzenlemeler kapsamındaki mallarla ilgili konsinye ihraç talepleri Müsteşarlığın görüşü alındıktan sonra, bunun dışında kalan mallara ilişkin talepler ise doğrudan ihracatçı birliklerince sonuçlandırılır.
Konsinye ihracata izin verilmesi halinde ihracatçı birliklerince gümrük beyannamesi üzerine konsinye ihracat meşruhatı düşülerek onaylanır.
Konsinye ihracat meşruhatı düşülerek onaylanan gümrük beyannamelerinin 90 (doksan) gün içinde gümrük idarelerine tevdii gerekmektedir.
İhracatçılar, konsinye olarak gönderilen malların kesin satışının yapılmasını müteakip 30 (otuz) gün içinde durumu, kendileri tarafından düzenlenmiş kesin satış faturası veya örneği ve gerekli diğer belgeler ile birlikte izni veren ihracatçı birliklerine ve aracı bankaya bildirirler.
Konsinye olarak gönderilen malların fiili ihraç tarihinden itibaren bir yıl içinde kesin satışının yapılması gerekir. Bu süre, bitiminden önce başvurulmak kaydıyla haklı ve zorunlu nedenlerle izni veren merci tarafından toplam bir yıla kadar uzatılabilir.
Yerli Tüccarlar
YanıtlaSilYerli tüccarlar ihracatçı firmadan satın aldıkları malların uluslararası pazarlarda satışını gerçekleştirirler.
Günümüzde firmaların büyük çoğunluğu ,uluslararası pazarlardaki faaliyetlerine ; ihracata yönelerek başlarlar...
YanıtlaSilKÜRESEL PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ SEÇİM YAKLAŞIMLARI
YanıtlaSilSaf Yaklaşım
İşletme hedeflediği her bir yabancı pazara, aynı giriş yöntemiyle girer.
Pragmatik Yaklaşım
İşletme en az riskli gördüğü pazara giriş stratejisini seçerek, hedeflediği pazarlara girer.
Stratejik Yaklaşım
İşletme alternatif yöntemleri çeşitli kriterlere göre değerlendirerek, en doğru bulduğu yöntemle hedeflediği pazarlara girer.
Yabancı tüccar ve temsilciler
YanıtlaSilYabancı tüccarlar yerli tüccarlara benzer şekilde kendi adına firmalardan satın aldıkları malları ülkelerinde ya da başka bir ülkede ihracat pazarlarına sunan aracılardır.
Yerli tüccarlar
YanıtlaSilihracata yönelen firmanın ülkesinde bulunan ve aynı zamanda o ülkenin vatandaşı olan yerli tüccarlar uluslararası pazarlara girişte kendi adına hareket ederek ihracatta yer alan aracılardır.
- Dolaylı ihracat doğrudan ihracata kıyasla daha düşük maliyetlidir ve daha az zaman alıcıdır.
YanıtlaSil- Dolaylı ihracat daha az taahhüt gerektirir ve daha düşük risk içerir ve böylece pek çok firmaya ilk kez uluslararası pazara rekabet edip girme fırsatı sağlar.
- Dolaylı ihracat, yabancı ithalatçılarla iş ilişkisi geliştirme ihtiyacı duymaksızın satış ile ilgilenen tepkisel firmalara daha çekici gelmektedir.
- Dolaylı ihracat yöntemleri, çoğunlukla, daha sonra denizaşırı ihracat yapacak uluslararası işletmelere girdi üreten küçük firmalar tarafından kullanılır.
Doğrudan İhracat
YanıtlaSilİhracatçı firmanın yurt içindeki aracılardan yaralanmaksızın mal ve hizmetlerini uluslar arası hedef pazarlara ulaştırması durumuna doğrudan ihracat denilmektedir.
Konsinye İhracat
YanıtlaSilKonsinye ihracat (Konsinye ihracat, ihraç konusu malın kesin satışının yapılmadan ithalatçı tarafa gönderilmesidir. Konsinye malların en fazla 1 yıl içinde satılması gerekmektedir.) talepleri ilgili ihracatçı birliklerine yapılır. Madde ve/veya ülke politikası açısından Müsteşarlıkça getirilebilecek düzenlemeler kapsamındaki mallarla ilgili konsinye ihraç talepleri Müsteşarlığın görüşü alındıktan sonra, bunun dışında kalan mallara ilişkin talepler ise doğrudan ihracatçı birliklerince sonuçlandırılır.
Konsinye ihracata izin verilmesi halinde ihracatçı birliklerince gümrük beyannamesi üzerine konsinye ihracat meşruhatı düşülerek onaylanır.
Konsinye ihracat meşruhatı düşülerek onaylanan gümrük beyannamelerinin 90 (doksan) gün içinde gümrük idarelerine tevdii gerekmektedir.
İhracatçılar, konsinye olarak gönderilen malların kesin satışının yapılmasını müteakip 30 (otuz) gün içinde durumu, kendileri tarafından düzenlenmiş kesin satış faturası veya örneği ve gerekli diğer belgeler ile birlikte izni veren ihracatçı birliklerine ve aracı bankaya bildirirler.
Distribütör, ihracatçı firmanın mallarını satın almak suretıyle uluslar arası hedef pazara sunan tacir sıfatındaki iharacat aracılarıdırlar.
YanıtlaSilPerakendeciliğin Önemi: Üretilen her türlü mal ve hizmetin son tüketiciye ulaşmasını sağlayan kişi ya da kurum perakendeci sayılır. Her türlü mal ve hizmetten bahsedildiğine göre, tüm sektörlerde perakendeciliğin rolünün olması gerekir. Bu durum da perakende satışın önemini ve istihdam alanının genişliğini bir kez daha ortaya koymaktadır.
YanıtlaSilPerakende mağazalarının esas amacı, nihai tüketim malları satarak kazanç sağlamaktır. Bu amacı gerçekleştirirken perakendeciler müşterilerine önemli faydalar sağlarlar. Bir mağaza kurulduktan sonra bulunduğu yeri bir cazibe merkezi olarak değiştirir. Bunun için bulunduğu coğrafi konumda sunduğu mal ve hizmetlerin ulaşabileceği potansiyel müşterileri düşünerek hareket eder.
DOĞRUDAN İHRACAT ve DOĞRUDAN İHRACAT
YanıtlaSilDoğrudan İhracat:
Doğrudan ihracatta ihracatçı, hiçbir aracı kullanmayarak tüm ihracat işlemlerini kendisi yapar. Doğal olarak, doğrudan ihracatta ithalatçının bulunmasından ödemenin alınmasına kadarki tüm sorumluluk da ihracatçıya aittir. Doğrudan ihracat yapmak için, şirketin yurt içi satış kısmından bağımsız bir ihracat departmanı oluşturması gerekir. Doğrudan ihracatın çeşitli faydaları bulunmaktadır. Bunlar aşağıda sıralanmıştır:
- Şirket tüm ihracat aşamalarını kontrol edebilmektedir.
- Aracıları bertaraf ederek kâr marjını artırmaktadır.
- Şirket alıcısıyla daha yakın ilişkiler kurabilmektedir.
Dolaylı İhracat:
İhracat yapmak isteyen, ancak gerekli personel ve kaynağı olmayan şirketler, komisyoncular, acenteler, SDŞ (Sektörel Dış Ticaret Şirketleri), DTŞ (Dış Ticaret Şirketleri), lokal alım ofisleri vasıtasıyla ihracat yapabilir. Bunların değişik ülkelere ihracat konusunda gerekli deneyimleri ve altyapıları mevcuttur.
Dolaylı ihracatın çeşitli avantajları vardır. Bunlar:
- Bir firma ihracatın teknik ve hukuki yönlerini öğrenme yerine üretim konusunda yoğunlaşabilmektedir.
- Firma, aracının bu alandaki deneyimlerinden faydalanmaktadır.
Dolaylı ihracatın dezavantajları ise:
- Hırslı bir temsilciniz varsa mal üzerindeki kontrolünüzü kaybetme riski vardır
- Bazı aracıların ihracatçılarla ilgili farklı emelleri olabilir.
DOĞRUDAN İHRACAT ve DOLAYLI İHRACAT olacaktı özür diliyorum...
SilULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ KARARI SONRASINDA GÖZÖNÜNE ALINACAK UNSURLAR;
YanıtlaSilİşletmenin uluslararası pazarlara girme kararı verdikten sonra yapması gereken ilk işlem, uluslararası pazar çevresini analiz etmek ve bu analiz sonucunda en uygun ülke pazarına girmektir.
Uluslararası pazarlamada dikkate alınması gereken çevreler aşağıdaki gibidir ;
DEMOGRAFİK ÇEVRE,
EKONOMİK ÇEVRE,
SOSYO-KÜLTÜREL ÇEVRE,
YASAL ÇEVRE,
POLİTİK ÇEVRE,
TEKNOLOJİK ÇEVRE,
FİNANSAL ÇEVRE,
EKOLOJİK ÇEVRE,
REKABET ÇEVRESİDİR.
HANGI PAZARA GİRİLECEGİ KARARI ;
YanıtlaSilİşletme uluslararası pazarlara gırmeden önce kendı pazarlama amac ve polıtıka belırlemeli ve bunların dogrultusunda hangi pazarlara girecegine karar verılmelıdır .
Aday ülkeler demografık , cografik , ekonomık, teknolojık, sosyo kültürel , faktörlere göre ve ulusal amac ve planlar gözönünde bulundurularak değerlendirilmeli ve mümkünse puanlamaya tabı tutulmalııdr.
Navlun Faturası
YanıtlaSilUluslararası ticarette kullanılan CP ve CIP teslim şekillerinde navlun bedeli için ihracatçı frima taşıma
şirketinden ödediği bedel için belge alır.İhracatçının navlun bedelini ödediğine dair ithalatçıya
düzenleyerek gönderildiği faturaya navlun faturası denir.
Navlun bedeli ürün bedeli ile birlikte satış faturasında gösterilebileceği gibi ayrı olarak ta gösterilebilir.
İşte ayrı olarak gösterilen bu faturaya navlun faturası denilmektedir.
DÜZELTME
YanıtlaSilYerli Tüccarlar
İhracata yönelen firmanın ülkesinde bulunan ve aynı zamanda o ülkenin vatandaşı olan yerli
tüccarlar , uluslararası pazarlara girişte kendi adına hareket ederek ihracatta yer alan
aracılardır.Yerli tüccarlar ihracatçı firmadan satın aldıkları malların uluslararası pazarlarda
satışını gerçekleştirirler.Bazı durumlarda ihracatçı firmanın malını kendi markalarıyla pazarlama
yoluna giden yerli tüccarlar , bu yöntemi tercih etmeleri halinde ihracatla ilgili işlemleri
ve riskleri de üstlenme durumunda kalmaktadırlar.Yerli tüccarların ihracatta kullanılması halinde ihracatçı
firma uluslararası pazarla bir bağ kuramamakta ve buna bağlı olarak uluslararası hedef pazarda meydana gelen
gelişmelere uygun strateji ve taktileri geştirememektedir.
Doğrudan İhracatta Aracı Türleri:
YanıtlaSilİşletme İçi İhracat Bölümü (Dept.)
Yurtdışı İhracat Bürosu
Yabancı Dağıtımcı ve Acentalar
Gezici Satış Temsilcileri
İthalatçılar ve Toptancılar
Son Kullanıcılar
Büyük Perakendeciler
Elektronik Ticaret
Distribütörler (Bayiler )
Soru : Dolaylı ve Doğrudan İhracatın Arasındaki Farklar Neler ?
YanıtlaSilCevap : Dolaylı ve doğrudan ihracat arasındaki başlıca farkları aşağıdaki gibi özetlemek mümkündür.
- Dolaylı ihracat doğrudan ihracata kıyasla daha düşük maliyetlidir ve daha az zaman alıcıdır.
- Dolaylı ihracat daha az taahhüt gerektirir ve daha düşük risk içerir ve böylece pek çok firmaya ilk kez uluslararası pazara rekabet edip girme fırsatı sağlar.
- Dolaylı ihracat, yabancı ithalatçılarla iş ilişkisi geliştirme ihtiyacı duymaksızın satış ile ilgilenen tepkisel firmalara daha çekici gelmektedir.
- Dolaylı ihracat yöntemleri, çoğunlukla, daha sonra denizaşırı ihracat yapacak uluslararası işletmelere girdi üreten küçük firmalar tarafından kullanılır.
- Dolaylı ihracatta yabancı alıcı ürünlerin olumsuz koşullarda, geç ve aranan özelliklere uymayan biçimde ulaştığını iddia ettiği zaman, dolaylı ihracat yapan firma kalite, teslim zamanı ve ihracat işleminin diğer yönleri üzerinde kontrolü kaybeder.
Piggyback İhracat(İhracatçı Firmanın Uluslararası Dağıtım Faaliyetini Yürüten Kuruluş)
YanıtlaSilPiggyback ihracata yönelerek ihracatçı başka bir firmanın malını kendi uluslararası dağıtım kanalında satmayı planlayan bir firmanın başarılı olabilmesi için öncelikle kanala alınacak malın temel dağıtım kanalındaki mallarla rekabet potansiyelinin bulunmaması ve mevcut ürürn hattını tamamlayıcı bir nitelik taşıması gerekir.Mevcut ihracat dağıtım kanalına tamamlayıcı bir pozisyonda alınacak olan ihraç mallarının dağıtım kanalının çalışma düzeniyle ve satışlarla da uyum içerisind eolması aranması gerekn başlıca kriterler olarak görülmelidir.
Distribütör ne demek?
YanıtlaSilDİSTRİBÜTÖR (İngilizce distribute «yaymak, dağıtmak» kelimesinden alınmıştır) Şirket ürünleri hakkında bilgi veren veya (yürürlükteki yasalar dahilinde) ürün dağıtıcısı fonksiyonunu üstlenen, şirket ile sözleşmeli şekilde çalışan ve distribütörlük faaliyeti için yeni adayları teşvik eden şahısdır. Distribütör, müşterilere Şirket ürünlerini satın almaları konusunda yardımcı olur, bu gösterdiği hizmet için belirli oranda gelir sağlar, Şirkete distribütörlük faaliyetleri yapmak için yeni adayları teşvik eder. Yani, hizmet verir ve kendi organizasyonunu (ağını) geliştirir.
Firma yetkilileri uluslararası pazar giriş kararını 3 yaklasımdn bırını secerk vermıstır.
YanıtlaSil1)saf yaklasım
2)pragmatik yaklasım
3)stratejik yaklasım
Acente Nedir ?
YanıtlaSilAcente, ticari temsilci, ticari vekil, satış memuru ya da müstahdem gibi belirli bir sıfatı olmaksızın, bir sözleşmeye dayanarak belirli bir yöre veya yerde sürekli olarak ticari bir işletmeyi ilgilendiren akitlerde aracılık etmeyi veya bunları o işletme adına yapmayı meslek edinmiş kimse ya da faaliyet konusu bu olan kuruluş.
Türk Ticaret Kanunu’nunda da (116 ve devamı maddelerinde), "Bir ticari işletmenin içinde ve o işletmeye bağlı olmaksızın belirli bir sözleşmeye dayalı olarak, bağımsız olarak çalışan, ticari işletmeyi ilgilendiren sözleşmelerde aracılık ederek sözleşmeleri ticari işletme nam ve hesabına yapan gerçek veya tüzel kişilerdir." olarak tanımlanmaktadır. Acente ile ticari işletme arasında devamlı bir ilişki sözkonusudur.