29 Eylül 2013 Pazar
E-Ticaretin Yönetime Etkileri
Elektronik ticaret ve özellikle de İnternet, firmaların iş yapma şeklini de değiştirmektedir;
Elektronikleşme: Bilgilerin elektronik ortamda tutulması ile, herhangi birisi, herhangi bir zamanda herhangi bir yerden ihtiyaç duyduğu bilgiye bir başkasına gerek kalmadan ulaşabilmektedir. Fiyat listeleri, sipariş formları, tanıtım filmleri, vb. materyaller firmanın servis bilgisayarından intranet aracılığı ile güncel olarak erişilebilmektedir.
Hareketlilik: İnternet teknolojisi, kişilere bulundukları yerden bağımsız olarak bilgiye erişim imkanı sunmaktadır. Müşterilerine destek vermek için seyahat eden çalışanlarının, ihtiyaç duyduğu bilgiye herhangi bir zamanda herhangi bir yerden güncel olarak ulaşabilmesi, firmanın müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap vermedeki performansını artırmaktadır.
Çabukluk: İş adamları, güncel bilgilere gece veya gündüz istedikleri zaman ulaşabilmektedir. İş ortağının veya firmasının web sitesine ulaşarak son fiyat listesine, üretim rakamlarına, malların çıkış tarihine kolaylıkla erişebilmektedir.
Çalışma Grupları: İnternet, verinin paylaşımına ve çalışanların işbirliği yapmasına da altyapı sunmaktadır. Firmalar, haber grupları, konuşma odaları, vb. araçlar ile değişik coğrafi yerlerdeki çalışanlarını biraraya getirerek çalışma grupları oluşturabilmekte, müşterilerinin önerilerini değerlendirebilmektedir.
BURAK SEVİNÇ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
,
YanıtlaSilDIŞ TİCARET YAPMA NEDENLERİ
* Ülkelerin kaynak donanımlarının farklılığı:Mukayeseli avantajlar
* Ülkelerin bazı malların üretiminde uzmanlaşmaları: Kalite ve fiyat
* İç ve dış fiyatlar arasındaki farklılık: Ölçek ve ekonomileri
* İhtiyaç fazlası ürünlerin değerlendirilmesi
* Yatırım mallarının temininde kolaylık
* Sermaye birikiminin sağlanması
* Farklılaştırılmış mallar ve talepler
* Yeni iş sahalarının açılması
* Teşvikler ve yardımlar
DIŞ TICARETIN BAŞLICA AMAÇLARI,
YanıtlaSil1 Hazineye gelır kazandırmak
2 ıktısadı kalkınma
3 cari acıgın önlenmesı
4 yurt ici fıyat ıstıkrarın korunması
5 ülke sanayısını rekabetten koruma
6 pıyasadakı aksakların önlenmesı
7 sosyal etkenler
8 uluslararası ılşkılerın iyileştırılmesı
9 dış tıcarette tekelcılıkten faydalanmak
10 kendı kendıne yeterlı olma
arkadaşlar hepınıze basarılar ismail hocanın yüzünü kara cıkartmıyoruz sınıfca tamam mı
YanıtlaSilYURT DIŞI SATIŞ İLE YURT İÇİ SATIŞLAR ARASINDAKİ BAŞLICA FARKLAR
YanıtlaSil* Bankacılık sisteminin yer alır
* Bürokrasi vardır
* Çok çeşitli taşıma sistemleri kullanılır
* Genellikle yabancı para birimleri kullanılır
* Hataların telefisi yüksek maliyetlidir
* Ödeme sistemleri farklılık gösterir
* Örf adet farklı kültür ticari ahlak gibi faktörler dahil olur
* Uluslararası anlaşmalar uygulanır
* Risk yüksektir
DIŞ TİCARET PAZARA GİRİŞ NEDENLERİ
YanıtlaSilPazara nasıl gireceğini belirlenmesi en önemli kararlar arasındadır. giriş şekli seçilirken ihracatçı ihraç pazarında talep edilen hizmet düzeyinin tarifeler ve nakliyenin marka bilicinin ve rekabet avantajının iç
pazardakiler benzeyip benzemediğini göz önünde bulundurmalıdır. pazara giriş şeklini etkileyen unsurlar başlıcaları şunlardır.
* işletmenin amaç ve hedefleri
* girilecek ülkedeki siyasi ekonomik ve yasal çevre
* kaynaklar
* pazar potansiyeli
* rekabet çevresi
* ürün karekterisiği
* yönetimin odakladığı konular.
Uluslararası pazarlara girişte aşağıdaki yöntemlerden faydalanılabilir:
YanıtlaSil1.Doğrudan (direkt) İhracat
Doğrudan ihracatta ihracatçı,hiçbir aracı kullanmayarak tüm ihracat işlemlerini kendisi yapar.
Aracıları bertaraf ederek kar marjını arttırmaktır.
Şirket alıcısıyla daha yakın ilişkiler kurulabilmektedit.
Şirket tüm ihracat aşamalarını kontrol edebilmektedir.
Kambio:
YanıtlaSilNakit para veye para yerine geçen her türlü araç ve senetlerin alım ve satımı iken milli para ve yabancı paraların dolaşımına ilişkin olarak kambio ise ; para yerine geçen ve ödeme aracı olarak kabul edilen her türlü bono, çek poliçe ve diğer menkul kıymetler anlamında tanımlanabilir
E-DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ
YanıtlaSilKüreselleşme süreci içerisinde tüm dünyada yoğun kültürel ve ekonomik ilişkiler ağı oluşmuştur.Bu ağın oluşmasında bilişim alt yapısı ve teknolojik gelişmeler önemli rol oynamıştır.Yeni dünya ekonomisinde elektronik ticaret ve dış ticaret işlemleribirbirini tamamlamaktadır.
E- TİCARET
YanıtlaSilBilgi ve iletişim teknolojılerinin etkisiyle şekillenen sistemler geleneksel ticaret olarak adlandırılan ticarete yeni bir eklemiştir.
FİRMADAN TÜKETİCİYE E-TİCARET İŞLEMLERİ
YanıtlaSilTüketiciye yönelik olarak firmaların ürün ve hizmetlerinin satışına ilişkin internet ortamında yürüttükleri ticari faaliyetlerdir.Bir diğer ifade ile e-perakende siteleri ya da tedarikçi firmaların kendi web siteleri üzerinden ürün ve hizmetlerin teslim koşulları,garanti koşulları,fiyatı ve diğer özellikleri belirlenmiş olarak satışını sağlamalrıdır.
ELEKTRONİK VERİ DEĞİŞİM SİSTEMİNİN UYGULANMA SÜRECİ
YanıtlaSilElektronik veri değişimi standart dokümanların elektronik veriler aracılığıyla işletmelere iletilmesi işlemine denir.
DOLAYLI İHRACAT ( ENDİREKT )
YanıtlaSilİhracat yapmak isteyen ancak gerekli personel ve kaynağı olmayan şirketler komisyoncular,acenteler.SDŞ (Sektörel Dış Ticaret Şirketler ),dış ticaret şirketleri ,lokal alım ofisleri vasıtasıyla ihracat yapabilir.
ORTAK YATIRIM ( JOINT VENTURE )
YanıtlaSilİhracatçı firma ile ithalatçı firma arasında ki hisse ,teknoloji tarnsferi ,yatırım ,üretim ve pazarlama alanlarından biri veye bir kaçının söz konusu olduğu bir ortaklık anlaşmasıdır.
LİSANS ANLAŞMALARI
YanıtlaSilBir firma sahip olduğu teknolojik know-how , tasarım ve fikri mülkiyet hakkını bir sözleşmeye bağlı olarak yabancı bir firmaya bir ödeme şekli veya telif karşılığında devredebilir.
E-Ticaretin Faydaları
YanıtlaSilPazarlama, satış ve promosyon,
· Ön satış, taşeronluk, tedarik,
· Finansman ve sigorta,
· Ticari işlemler: sipariş, teslimat ve ödeme,
· Servis ve bakım,
· Ortak ürün geliştirme ve çalışma,
· Kamu ve özel hizmetleri kullanma,
· Kamu ile ilgili işlemler: vergi, gümrük, vb.
· Teslimat ve lojistik,
· Kamu alımları,
· Muhasebe,
· Elektronik ortamdaki ürünlerin otomatik ticareti,
· Anlaşmazlıkların çözümü.
TRANSİT TİCARET
YanıtlaSilYurt dışında veya serbest bölgelerde mukim gerçek / tüzel kişilerden ya da antrepolardan satın alınan malın, Türkiye üzerinden transit olarak veya doğrudan doğruya yurt dışında veya serbest bölgede mukim gerçek / tüzel kişilere ya da antrepolara satılmasına denir.
Uluslararası anlaşmalarla ticareti yasaklanmış mallar ile Dış Ticaret Müsteşarlığı’nca transit ticaretinin herhangi bir sebeple uygun görülmedi mallar transit ticarete konu olamaz. İthalatın ve ihracatın yasaklandığı ülkelerde mukim gerçek / tüzel kişiler veya antrepolarla da transit ticaret yapılamaz.
Transit ticarete konu olan mallarla ilgili olarak; ithalata ve ihracata ilişkin vergi, resim, harç ve fon tahsil edilemez.
E-Ticaretin Yönetime Etkileri
YanıtlaSilElektronik ticaret ve özellikle de İnternet, firmaların iş yapma şeklini de değiştirmektedir;
Elektronikleşme: Bilgilerin elektronik ortamda tutulması ile, herhangi birisi, herhangi bir zamanda herhangi bir yerden ihtiyaç duyduğu bilgiye bir başkasına gerek kalmadan ulaşabilmektedir. Fiyat listeleri, sipariş formları, tanıtım filmleri, vb. materyaller firmanın servis bilgisayarından intranet aracılığı ile güncel olarak erişilebilmektedir.
Hareketlilik: İnternet teknolojisi, kişilere bulundukları yerden bağımsız olarak bilgiye erişim imkanı sunmaktadır. Müşterilerine destek vermek için seyahat eden çalışanlarının, ihtiyaç duyduğu bilgiye herhangi bir zamanda herhangi bir yerden güncel olarak ulaşabilmesi, firmanın müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap vermedeki performansını artırmaktadır.
Çabukluk: İş adamları, güncel bilgilere gece veya gündüz istedikleri zaman ulaşabilmektedir. İş ortağının veya firmasının web sitesine ulaşarak son fiyat listesine, üretim rakamlarına, malların çıkış tarihine kolaylıkla erişebilmektedir.
Çalışma Grupları: İnternet, verinin paylaşımına ve çalışanların işbirliği yapmasına da altyapı sunmaktadır. Firmalar, haber grupları, konuşma odaları, vb. araçlar ile değişik coğrafi yerlerdeki çalışanlarını biraraya getirerek çalışma grupları oluşturabilmekte, müşterilerinin önerilerini değerlendirebilmektedir.
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİNDE KULLANILAN BELGELERİN ÖNEMİ :
YanıtlaSil1- Belgeler olmadığında ihracat gerçekleşmez.
2-Alıcı malları gümrükten çekemez.
3-İşlemin yapıldığı ispat edilemez.
4-Malların kontrolü ve dağıtımı yapılamaz.
5-Alıcı bankası ödeme yapamaz
GÜMRÜK BEYANNAMESİ
YanıtlaSilTürkiyeden yurt dışına çıkacak olan ihraç konusu malların yetkili gümrük idaresine beyanname ile bildirilmesi zorunluluğu vardır.Bu zorunluluk gümrük bayannamesi ile gümrüğe gelen malların kontrolünün yapılabilmesi için düzenlenerek ilgili ihracatçı birliği tarafından onaylandıktan sonra gümrük idaresine sunulan belgedir.
BEYANNAMEYE EKLENECEK BELGELER
YanıtlaSil1- eşyanın serbest dolaşıma girişinde; teslim şekline göre navlun faturası veya sigorta poliçesi
2- transit ve antrepo rejimlerinde taşıma belgeleri