10 Eylül 2013 Salı

TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMI (BESES)


Lisansı olan bireysel emeklilik aracılarının lisans alma tarihinden sonra yapmaları gereken başka bir şey var mı?

Emeklilik Gözetim Merkezi tarafından, lisansı olan bireysel emeklilik aracılarının mesleki yeterlilik, bilgi ve becerilerinin devamlılığını sağlamak amacıyla, tamamlayıcı eğitim programı düzenlenmektedir. Aracıların tamamlayıcı eğitim programına ilk olarak Lisans alma tarihinden itibaren iki yıl içinde, takip eden dönemlerde ise yılda bir kez katılmaları gerekmektedir.

WEB sitenizde yer alan “Bireysel Emeklilik Aracıları Sicil Sorgulaması” bölümünde “yetkisiz” olarak görünüyorum. Ne yapmalıyım?

Tanıtım kartı olmayan ve bir emeklilik şirketi adına aracılık faaliyetinde bulunmayan kişilerin satış yetkisi bulunmadığından yetkisiz olarak tanımlanmaktadır. Bununla birlikte, tamamlayıcı eğitim programına katılım yükümlülüğünü yerine getirmeyen aracıların tanıtım kartlarının iptal edilmesi sebebi ile satış yetkileri bulunmamaktadır. Bu şekilde yetkisiz olan aracıların tekrar satış yetkili hale gelebilmesi için tamamlayıcı eğitim programına katılmaları ve bağlı oldukları emeklilik şirketi aracılığıyla yeniden tanıtım kartı talebinde bulunması gerekmektedir.

Bireysel emeklilik aracı sicil numaramı nasıl öğrenebilirim?

Kurumumuz WEB sitesinde yer alan Bireysel Emeklilik Aracıları Sicil Sorgulaması bölümünden T.C. kimlik numarası ile sorgulama yapılarak sicil numarası öğrenilebilir.

Tamamlayıcı eğitim programına nasıl katılabilirim?

Tamamlayıcı eğitim programına kayıt işlemleri ve eğitime katılım Kurumumuz WEB sitesi üzerinden yürütülmektedir. Kurumumuzun WEB sitesinde yer alan Bireysel Emeklilik Aracıları Sürekli Eğitim Sistemi (BESES) üzerinden kayıt işlemi yapıldıktan sonra, kişisel e-posta adresinize gönderilecek şifre ile birlikte aynı bölümde yer alan eğitime giriş linkine tıklayarak eğitimi alabilirsiniz.

Tamamlayıcı eğitim programı ne zaman düzenleniyor?

Eğitimler düzenli aralıklarla güncellendiği için aracıların eğitim dönemleri içinde istedikleri bir anda eğitim alabilmeleri mümkündür.

Tamamlayıcı eğitim programına katılım zorunlu mu?

Kurumumuz tarafından düzenlenen tamamlayıcı eğitim programına ilk olarak lisans alma tarihinden itibaren 2 yıl içinde, takip eden dönemlerde ise her yıl katılım zorunludur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder