29 Eylül 2013 Pazar

İHRACATIN FAYDALARI


- Firmaya düzenli para akışı, yeterli işletme sermayesi sağlar.
- İş süreçlerini kolaylaştırır.
- İşi büyütmenin en iyi yoludur.
- Karlılık artar.
- Daha çok kişiye iş sağlanır.
- Devalüasyona karşı korur.
- Diğer kültürlerle ilişki nedeniyle kişisel tatmin, frimaya daha da gelişme motivasyonu sağlar.
- Dünya nüfusunu düşünülür ise çok sayıda müşteriye ulaşılır.
- Makro ekonomik krizlere karşı daha dayanıklı olunur.
- Marka diğer ülkelere tanıtılır.
- Mevsimsel satışlardaki dalgalanmalar dengelenir.
- Pazar çeşitlendirmesiyle risk dağıtılır.
- Rakiplerin küçülttüğü iç pazara bağımlı kalınmaz.Tüm pazarlarda rekabet edebilirliliğiniz artar.
- Satışlar artar.
- Teknoloji ve inovasyon / yenilik kapasitesini sürekli artırma imkanı sağlar.
- Uluslararası iş dünyasının bir parçası olmayı sağlar.
- Üretim kapasitesini tam kullanarak birim maliyetlerini düşürür.
- Ürünlerin yaşam süresi uzar.

HÜSEYİN ÇELİK

23 yorum:

  1. TÜRKİYE'NİN İTHALAT VE İHRACATINDA ÖNEMLİ YERE SAHİP ÜLKELERLE YAPTIĞI TİCARET

    1) Almanya

    Türkiye'ye yaptığı ihracat:

    Otomobil ve diğer taşıtlar, çeşitli makineler, plastik ve plastik ürünler, eczacılık ürünleri.

    Türkiye'den yaptığı ithalat:

    Hazır giyim eşyaları, otomotiv ürünleri, elektronik eşya, yarı mamul mallar (deri, kağıt, kauçuk), tütün, meyve ve sebze.



    2)ABD

    Türkiye'ye yaptığı ihracat;

    Hurda demir ve çelik, sivil uçak ve helikopter, haberleşme cihazları, elektrikli cihazlar, eczacılık ürünleri, tıbbi malzemeler, mısır ve soya yağı.

    Türkiye'den yaptığı ithalat:

    Hazır giyim eşyası, demir ve çelik ürünleri, tütün, çeşitli meyve ve sebze.



    3) İngiltere

    Türkiye'ye yaptığı ihracat:

    Petrol ürünleri, eczacılık ürünleri, otomobil ve kara taşıtları, uçak ve çeşitli makineler.

    Türkiye'den yaptığı ithalat:

    Otomotiv ürünleri, hazır giyim eşyaları, elektronik eşya, yarı mamul mallar (deri, kağıt, kauçuk), meyve ve sebze.



    4) İtalya

    Türkiye'ye yaptığı ihracat:

    Motorlu kara taşıtları, çeşitli makineler, ilaçlar ve kimyasal maddeler, mutfak eşyaları ve

    ev gereçleri.

    Türkiye'den yaptığı ithalat:

    Otomotiv ürünleri, pamuk ve pamuk ipliği, hazır giyim eşyaları, elektronik eşyalar, demir ve çelik ürünleri, çeşitli meyve ve sebze.



    5) Fransa

    Türkiye'ye yaptığı İhracat:

    Otomobil ve diğer kara taşıtları, çeşitli makineler, haberleşme cihazları, kimyasal ürünler, ecza­cılık ürünleri, kozmetik ürünler, demir ve çelik ürünleri, uçak ve savunma sanayisi ürünleri.

    Türkiye'den yaptığı ithalat:

    Otomotiv ürünleri, hazır giyim eşyaları, iplik, deri ürünler, elektronik eşya, çeşitli meyve ve sebzeler.

    {goster}Gizli Linki Görebilmek İçin Üye Girişi Yapın yada Kayıt Olun !{/goster}
    {gizle}


    TÜRKİYE'NİN 2010 YILI İHRACATINDA EN YÜKSEK PAYI YİNE ALMANYA, İTHALATINDA DA RUSYA ALDI

    Türkiye'nin geçen yıl en fazla ihracat yaptığı ülke yine Almanya, ithalat yaptığı ülke de Rusya oldu.
    Türkiye ile dış ticaret hacmindeki artışta İran öne çıktı. Bu ülkeye ihracat yüzde 50,3 artışla yaklaşık 3,1 milyar dolara, ithalat da yüzde 124,5 artışla 7,6 milyar dolara yükseldi.

    TÜİK'in açıkladığı 2010 yılına ilişkin dış ticaret verilerine göre, Türkiye geçen yıl 113,9 milyar dolarlık ihracatın 11,4 milyar dolarını Almanya'ya yaptı. Bu ülkeyi sırasıyla 7,2 milyar dolarla İngiltere, 6 milyar dolarla Irak, 6,5 milyar dolarla İtalya ve 6 milyar dolarla Fransa izledi. Rusya'ya ihracat da yüzde 45,2 artışla 4,6 milyar dolar oldu.

    Birleşik Arap Emirliklerine 3,3 milyar dolar, ABD'ye 3,8 milyar dolar, İspanya'ya 3,6 milyar dolar, İran'a yaklaşık 3,1 milyar dolar düzeyinde ihracat gerçekleştirildi.

    İhracat sıralamasında ilk 10'a giren İran'a ihracatta bir yılda yüzde 50,3 artış görüldü.
    İsrail ise Türkiye'nin 2010 ihracatında yüzde 36,9 artış ve 2,1 milyar dolarla ilk 20 arasında yer alırken, ithalatta ilk 20 sıralamasına giremedi.

    ÇİN'DEN İTHALAT ARTIYOR

    Türkiye'nin geçen yıl gerçekleştirdiği 185,5 milyar dolarlık ithalattan en büyük payı Rusya aldı. Rusya'dan yapılan ithalat 21,6 milyar dolara ulaştı.
    Rusya'nın ardından sırasıyla Almanya'dan 17,5 milyar dolar, Çin'den 17,2 milyar dolar, ABD'den 12,3 milyar dolar, İtalya'dan 10,2 milyar dolar, Fransa'dan 8,2 milyar dolar, İran'dan ise 7,6 milyar dolarlık ithalat yapıldı.
    İran, yüzde 124,5 ile en fazla ithalat artışı görülen ülkelerin başında geldi.


    YanıtlaSil
  2. Esra BAĞDAŞ3 Ekim 2013 09:07

    Dış ticaretin başlıca amaçları :
    1.Hazineye gelir kazandırmak
    2.İktisadi kalkınma
    3.Cari açıklığın önlenmesi
    4.Yurt içi fiyat istikrarının korunması
    5.Ülke sanayisini dış rekabetten koruma
    6.Piyasadaki aksaklıkların önlenmesi
    7.Sosyal etkenler
    8.Uluslararası ilişkilerin iyileştirilmesi
    9.Dış ticarette tekelcilikten faydalanmak
    10.Kendi kendine yeterli olma isteği

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin ÇELİK6 Ekim 2013 07:38

      Gayet açıklayıcı fakat İç ekonomideki ürün fazlasına çıkış sağlamayı da eklemek gerek.

      Sil
  3. merve kılınç4 Ekim 2013 03:04

    Dış Ticarette Kullanılan Belgeler
     Ticari belgeler
     Sevk (taşıma) belgeleri
     Sigorta belgeleri
     Resmi belgeler
     Finansman belgeleri

    YanıtlaSil
  4. AYŞEGÜL KUTAY4 Ekim 2013 08:37

    ULUSLARARASI PAZARLAMA KARARLARI
    1) Küresel pazarlama çevresinin incelenmesi
    2) Küresel pazarlara girip girmeme kararı
    3) Hangi pazarlara girileceği kararı
    4) Pazara hangi yöntemle girileceği kararı
    5) Küresel pazarlama programı kararı
    6) Küresel pazarlama örgütlenme kararı
    KÜRESEL PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ
    1. İhracata Dayalı Pazara Giriş Yöntemleri
    1.1.Dolaylı
    1.2.Doğrudan
    2. Sözleşmeye Dayalı Pazara Giriş Yöntemleri
    2.1.Lisans Anlaşmaları
    2.2.Franchising
    2.3.Sözleşmeli Üretim
    2.4.Anahtar Teslim Projeler
    2.5.Yönetim Sözleşmeleri
    2.6.Montaj operasyonları
    3. Yatırıma Dayalı Pazara Giriş Yöntemleri
    3.1.Ortak Girişimler
    3.2.Uluslararası Birleşme ve Satın Almalar
    3.3.Doğrudan Yatırım

    YanıtlaSil
  5. MÜRŞİDE ÇATAKDERE4 Ekim 2013 08:48

    DIŞ TİCARET YAPMA NEDENLERİ ;
    - Yeni iş sahalarının açilmasi
    - Farklılaştırılmış mallar ve talepler
    - Teşvikler ve yardimlar
    - Sermaya birikiminin sağlanması
    - Yatırım mallarının temininde kolaylık
    -İhtiyaç fazlası ürünlerin degerlendirilmesi
    - İç ve dış fiyatlar arasındakı farklılık
    - Ülkelerin bazı malların üretiminde uzmanlaşmaları
    -Ülkelerin kaynak dolanımlarının farklılığı

    YanıtlaSil
  6. SULTAN BAKICI4 Ekim 2013 11:19

    Dış ticaret politikasının amaçları:

    Dış ödemeler dengesizliklerinin giderilmesi
    Dış rekabetten korunma
    Ekonomik kalkınma
    Piyasa aksaklıklarının giderilmesi
    Ekonominin liberalleştirilmesi
    İç ekonomik istikrarın sağlanması
    Hazineye gelir sağlamak
    Dış piyasalarda monopol gücünden yararlanma
    Otarşi
    Sosyal ve siyasal nedenler
    Dış politik amaçlar

    YanıtlaSil
  7. mizgin salman4 Ekim 2013 12:25

    Lojistik ve lojistiğin dış ticaret açısından önemi nedir?


    Lojistik ,müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere,hammaddelerin başlangıç noktasından, ürünün tüketildiği son noktaya kadar malzemelerin ve bilgi akışının etkili ve verimli bir şekilde depolanmasıdır.

    Lojistik firmalarının operasyonları,taşıma komisyoncularının,uluslararası taşıma şirketlerinin ve gümrük müşavirlerinin tüm hizmetlerini kapsar.

    Lojistik firmalarının dış ticaret için sağladığı bazı avantajlar:

    Operasyonlarda hata yapma olasılığı min’a iner.


    Optimal kapasite ile çalışma olanağı doğar.


    Operasyonların kalitesi ve etkinliği artar.


    Daha az müşteri şikayeti ile karşılaşılır.

    YanıtlaSil
  8. DIŞ TİCARETTE PAZARA GİRİŞ YÖNTEMLERİ

    -İşletmelerin Amaç ve Hedefleri
    -Girilecek Ülkedeki Siyasi,Ekonomik ve Yasal Çevre
    -Ürün Karakteristliği
    -Pazar Potansiyeli
    -Kaynaklar
    -Yönetimin Odaklandığı Konular
    -Rekabet Çevresi

    YanıtlaSil
  9. ELİF ÇELİK5 Ekim 2013 03:18

    İhracat:Bir malın yabancı ülkelere döviz karşılığında yapılan satışlara ihracat denir.İhracat türleri üçe ayrılır.
    1)Ön izine bağlı ihracat:Stratejik önemi olan bir ürünün incelendikten sonra karar verilip verilmemesidir.
    2)Kayda bağlı ihracat:Satışı yaptığmız ürünün kayıtlı olduğumuz odalar ve borsalar birliğine satış işlemlerinin sözleşmesinin kaydettirilmesidir.
    3)Konsinye:Mükiyet devri yapılmaksınız malın kesin satışının yapılmadan ithalatçı tarafa gönderilmesidir.

    YanıtlaSil
  10. Antrepo Çeşitleri :

    Antrepolar; gümrük gözetimi altında bulunan eşyanın veya izin verildiği durumlarda ihraçeşyasının konulduğu genel ve özel antrepolar olmak üzere ikiye ayrılır. I. Özel Antrepo: Sadece antrepo işletmecisine ait eşyanın konulabildiği gümrük antrepolarıdır. Özel antrepolar C, D, E Tipi olmak üzere kendi arasında 3’e ayrılır. II. Genel Antrepo: Eşyanın konulması için herkes tarafından kullanılabilen gümrük antrepolarıdır. Genel antrepolar A, B, F Tipi olmak üzere kendi arasında 3’e ayrılır.

    YanıtlaSil
  11. Didem TUNCEL5 Ekim 2013 09:17

    İthalat çeşitleri nelerdir?
    - Akredifli ithalat
    - Mal karşılığı ithalat
    - Bedelsiz ithalat
    - Belge karşılığı ithalat
    - Kredili ithalat
    - Geçici kabullü ithalat
    - Ankonsinyasyon ithalat

    YanıtlaSil
  12. Yaşar TUNCER6 Ekim 2013 03:22

    Dolaylı İhracat

    Dolaylı ihracatta, yerli firma ülke içinde ürettiği ürün ve hizmetleri ya aracılar vasıtasıyla ya da bu ürünleri ihraç ürünleriyle birleştiren bir başka yerli imalatçıya satmak suretiyle yabancı firmalara satar. Bu nedenle özel bir uzmanlık gerektirmez ve doğrudan ihracata kıyasla çok daha kolaydır.

    Doğrudan İhracat

    Doğrudan ihracatta ise, yerli firma ülke içinde ürettiği ürünleri doğrudan yabancı müşterilere satar ve böylece aracı kullanmaksızın tüm ilgili faaliyetleri kendisi üstlenir. Önemli ticari engellerin bulunmadığı durumlarda, doğrudan ihracat firmanın kesin tercihi olmaktadır.

    Dolaylı ve Doğrudan İhracat Arasındaki Farklar

    Dolaylı ve doğrudan ihracat arasındaki başlıca farkları aşağıdaki gibi özetlemek mümkündür.
    - Dolaylı ihracat doğrudan ihracata kıyasla daha düşük maliyetlidir ve daha az zaman alıcıdır.
    - Dolaylı ihracat daha az taahhüt gerektirir ve daha düşük risk içerir ve böylece pek çok firmaya ilk kez uluslararası pazara rekabet edip girme fırsatı sağlar.
    - Dolaylı ihracat, yabancı ithalatçılarla iş ilişkisi geliştirme ihtiyacı duymaksızın satış ile ilgilenen tepkisel firmalara daha çekici gelmektedir.
    - Dolaylı ihracat yöntemleri, çoğunlukla, daha sonra denizaşırı ihracat yapacak uluslararası işletmelere girdi üreten küçük firmalar tarafından kullanılır.
    - Dolaylı ihracatta yabancı alıcı ürünlerin olumsuz koşullarda, geç ve aranan özelliklere uymayan biçimde ulaştığını iddia ettiği zaman, dolaylı ihracat yapan firma kalite, teslim zamanı ve ihracat işleminin diğer yönleri üzerinde kontrolü kaybeder.

    YanıtlaSil
  13. SEFA SEÇKİN YÜCEL6 Ekim 2013 07:15

    ANTREPO ÇEŞİTLERİ


    1- Genel Antrepo (A, B, F tipi antrepolar)

    2- Özel Antrepo (C, D, E tipi antrepolar)

    Genel Antrepo : Herkes tarafından kullanılabilen veya eşya konulabilen antrepolardır. Bu antrepoları Devlet değil, özel kişilerde işletebilir.

    Özel Antrepo : Sadece antrepo işleticisi tarafından eşya konulabilmesi için tahsis edilen antrepodur.



    Gümrük Yönetmeliği

    (31/3/2010 tarih ve 27538 sayılı R.G.’ de yayımlanan yönetmelik ile madde başlığı değiştirilmiştir.) Gümrük antrepo rejimi için tanımlar

    MADDE 328 – (1) 329 ila 348 inci maddelerde bahsedilen gümrük antrepo rejiminin uygulanmasında;

    b) Genel antrepo: Eşyanın konulması için herkes tarafından kullanılabilen gümrük antrepolarını,

    c) Özel antrepo: Yalnız antrepo işleticisine ait eşyanın konulması amacıyla kurulan gümrük antrepolarını, ifade eder.

    YanıtlaSil
  14. Hüseyin ÇELİK6 Ekim 2013 07:32

    İhracatın Başlıca Yararları

    - Frimaya düzenli para akışı, yeterli işletme sermayesi sağlar.
    - İş süreçlerini kolaylaştırır.
    - İşi büyütmenin en iyi yoludur.
    - Karlılık artar.
    - Daha çok kişiye iş sağlanır.
    - Devalüasyona karşı korur.
    - Diğer kültürlerle ilişki nedeniyle kişisel tatmin, frimaya daha da gelişme motivasyonu sağlar.
    - Dünya nüfusunu düşünülür ise çok sayıda müşteriye ulaşılır.
    - Makro ekonomik krizlere karşı daha dayanıklı olunur.
    - Marka diğer ülkelere tanıtılır.
    - Mevsimsel satışlardaki dalgalanmalar dengelenir.
    - Pazar çeşitlendirmesiyle risk dağıtılır.
    - Rakiplerin küçülttüğü iç pazara bağımlı kalınmaz.Tüm pazarlarda rekabet edebilirliliğiniz artar.
    - Satışlar artar.
    - Teknoloji ve inovasyon / yenilik kapasitesini sürekli artırma imkanı sağlar.
    - Uluslararası iş dünyasının bir parçası olmayı sağlar.
    - Üretim kapasitesini tam kullanarak birim maliyetlerini düşürür.
    - Ürünlerin yaşam süresi uzar.

    YanıtlaSil
  15. Abdullah HIZLAN6 Ekim 2013 09:06

    1. Akreditifli İthalat:
    Alıcı, malın sevkinden önce bir banka aracılığıyla satıcının bulunduğu yerdeki bankası nezdinde malın sevk belgesinin teslimi karşılığında ödenmek üzere kredi açtırmasıdır.

    YanıtlaSil
  16. 4. Belge Karşılığı İthalat: Malın gelmiş olma şartı aranmaksızın, malın ithalat yapılan ülkeden yola çıkarılmış olduğunu gösteren belgenin bedelini ödeyerek bankadan belge alınması ile gerçekleştirilen ithalattır

    YanıtlaSil
  17. Dış Ticarette Ödeme Yöntemleri ;

    Peşin ödeme yöntemleri

    Açık Hesap Yöntemi

    Konsinyasyon

    Mal Mukabili Ödeme

    Vesaik Mukabili Ödeme

    Akreditif

    YanıtlaSil
  18. SUHAM SANCAK8 Ekim 2013 12:24

    İHRACATIN AVANTAJLARI
    Uluslararası pazarlara açılmak firmanıza, yeni bağlantılar bulup satış ve kar rakamınızı arttırma konusunda size bir şans daha sunar. İhracat aynı zamanda yerel pazardaki daralmalara karşı satış rakamlarınızı dengeleyerek size pazar çeşitliliği oluşturur.

    İhracatın sunduğu avantajlardan bir diğeri ise ; yüklü mal üretimi ve gönderimi stratejisi ile birim maliyetleri düşürmesidir.

    İhracat , firmalara yeni teknolojik gelişimler kazandırarak rakiplerine karşı avantajlı duruma geçebilmeyi sağlar ve Ülkelerin cari açıklarının kapanmasında çok büyük bir rol oynar.

    YanıtlaSil
  19. SUPHİ ESKİOCAK8 Ekim 2013 12:25

    İhracatçı Olmak & İhracat
    Gerçek ya da tüzel kişi tacirler ile esnaf ve sanatkarlar gerçek usülde vergi mükellefi
    olmaları (tek vergi numarasına sahip olmaları) ve ilgili ihracatçı birliğine üye olmaları
    koşulu ile ihracatçı olabilirler. İhracatçı olmak için herhangi bir belge veya izin sertifikası
    sahibi olmak gerekmemektedir. Ancak ihracat işlemleri için ilgili kuruluşların,
    - Ticaret ve Sanayi Odalarına,
    - Esnaf ve sanatkar Odalarına ,
    - İhracat edilecek ürünle ilgili ihracatçı birliğine
    üye olmaları gerekmektedir.
    Ayrıca, Türk Ticaret Kanunu'nun gereği olarak, gerçek veya tüzel kişi tacirlerin faaliyet
    alanları ana sözleşmeleri ve Ticaret Sicili Gazetesinde tescil ve ilan edilenlerle sınırlı
    olduğundan, Ticaret Sicilinde belirtilen alanları dışında kalan bir ürünü ihraç etmek
    isteyen kuruluşlar, faaliyet alanları ile ilgili gerekli düzeltmeyi yaptırmalıdırlar.
    En geniş anlamda ihracat, bir ülke sınırları içerisinde serbest dolaşımda bulunan (bu
    ülkede yetişen, üretilen, veya başka ülkelerden ithal edilmiş) malların ve hizmetlerin
    başka ülkelere satılması/gönderilmesi anlamına gelmektedir. Dar anlamda ihracat ise,
    yabancılara ya da Türkiye dışında yerleşik Türk'lere yapılan mal satışlarını ve bu
    amaçla malların yurt dışına gönderilmesini ifade etmekte

    YanıtlaSil
  20. selen altuntepe14 Ekim 2013 03:09

    Bir İhracat yapılırken öncelikle;

    Ön görüşmeler ve yazışmalar sonucu; fiyat, kalite, miktar, teslim süresi, nakil yolu, Sigorta, ödeme gibi konularda anlaşılır. Bunlar belirlendikten sonra gönderilecek mal için alıcıya, fiyatınızı ve diğer koşullarınızı belirten bir Proforma Fatura gönderilir. Bunun anlamı “Bu malları bu fiyatla ve bu koşullarla satarım” demektir. Alıcı bunu kabul ettiğini yazılı olarak bildirdiğinde hukuken “icap ve kabul” gerçekleşmiş, ticari münasebet başlamış olur. İlerde bu koşullarda bir tarafın değiştirilmesini istediği maddeler olursa, bu iki tarafın kabulü ve yazılı olarak yapılmalıdır.
    Gerek ihracatçının, gerekse ithalatçının bulundukları ülke kanunlarına göre bu yetkiye sahip olmaları, yani ihraç veya ithal belgelerinin bulunması gerekir (Türkiye için bu ihracat için İhracatçı Belgesi, İthalat için İthalatçı Belgesi dir)
    Malın ithalatının yapacağı ülkede, ithal için malın bir standarda uygunluğu şart koşulmuş ise (mesela elektronik aletlerin 110 veya 220 wolt olması gibi) veya başka koşullar (Elektronik eşya için Servis bulundurma zorunluluğu gibi) bulunuyorsa bunlara dikkat edilmelidir. Aksi takdirde malın Gümrükten çekilmesi zorlaşır.
    Malın ülkeye girmesi için bazı belgelerinin bulunması şartı var ise; (Mesela CE Belgesi veya Tarım sertifikası, Hastalıktan salim raporu, Gözetim raporu gibi) bunların mevcut olması ve ihracat sırasında alınması gerekir. Aksi takdirde Gümrüklerden giriş imkânı kalmaz veya ödemede sıkıntı meydana gelir.
    Mal değeri yüksek ise; alıcı L/C açmak için satıcıdan (Performans Bond=Kat’i teminat mektubu) istemelidir. P.Bond alınmadan L/C açılmamalıdır. Bu; malın teslimi, bir işin yapılabilmesi ya da bir borcun vadesinde ödenmemesi halinde, belirli bir tutarın ceza olarak kayıtsız şartsız ödeneceğinin bir banka teminat mektubu ile taahhüt edilmesidir. Bunun sebebi; birçok ülkede kendisine L/C gelen firmalara kredi açılmakta veya başkalarından borç alınabilmesi sebebiyle kötü niyetli kişiler mal göndermeyeceği halde, gönderecekmiş gibi davranarak L/C açtırarak bundan istifade etmektedirler. Böylece hem Banka Kredi masrafları, hem L/C masrafları, hem de malın gelmemesinden dolayı uğranılacak zarar bu suretle giderilir. BU tarzdaki firmalar Ürdün, Pakistan gibi ülkelerde çoklukla bulunmakta olduğundan dikkat edilmesi gerekir. Eğer Performans Bond alınırsa, ceza ödeneceğinden hakiki ihracatçı olmayan bu işe girişmez. Ayrıca; L/C açılmasına rağmen mal verilmezse, ihracatçı ceza ödemiş olur.

    YanıtlaSil
  21. çisem ercan19 Ekim 2013 06:36

    efektif ve döviz arasındaki fark
    efektif banknot şeklindeki tüm yabancı paraları ifade eder döviz ise efektif dahil yabancı parayla ödemeyi sağlayan her türlü hesap, belge ve vasıtaları ifade eder.

    YanıtlaSil
  22. Bahar Babalık25 Ekim 2013 10:33

    Dış Pazarlara Açılırken Karşılaşılan Sorunlar

    Firmalar dış pazarlara açılırken; firmanın finansal, idari ve teknik yapısından, ihraç ülkesinden ve ürünün ihraç edileceği pazardan kaynaklanan engel ve sorunlarla karşılaşabilmektedir. Bu engel ve sorunlar aşağıda sıralanmıştır.
    1- Teknoloji ve AR-GE

    Küreselleşmenin etkisiyle teknolojik yenilikler çabuk eskimektedir. Dünyanın herhangi bir yerinde ortaya çıkan bir yenilik çabuk taklit edilebilmektedir. Bu nedenle firmaların rekabet üstünlüğü sağlayabilmelerinin bir koşulu da sürekli yeni ürün ve hizmetleri piyasa sunmalarıdır. Bunun içinde AR-GE çalışmalarına ayrılan payın artması veya en azından yeterli düzeyde olması gerekir.
    2- Yetişmiş Eleman ve Dil Sorunu

    Dış pazarlara açılacak olan firmalar, nitelikli bilgi ve beceriye sahip elemanların yetersizliği nedeniyle gerekli performansı gösterememektedir.
    3- Üretim Maliyetleri

    Uluslararası piyasalarda rekabetin her geçen gün artarak devam etmesi firmalara fiyatlarını düşürme yönünde baskılar oluşturmaktadır.
    4- Taşıma-Depolama ve Dağıtım

    Ülkemizden her ülkeye ulaşım olanağı yoktur. Birçok ülkeye mal nakletmek çok masraf ve zaman gerektirmektedir.
    5- Standardizasyon

    Standartlaşma, bazı ürünlerin ayrımında kullanılan ve üretilen ürünlerin uymak zorunda olduğu sınırların, derecelerin belirlenmesidir.
    6- İhracat Kontrolleri

    İhracat kontrolleri, ülkelerin ulusal güvenlik kaygısıyla oluşturdukları iç düzenlemeler olmakla birlikte, aynı zamanda uluslararası sorumlulukların ve işbirliklerinin de bir gereği olarak dış ticarete konu olan her hangi bir mal, hizmet veya teknolojinin transferinde uygulanan kontrollerdir.
    - Rakipler ve Rekabetin Şiddeti

    Eğer girilmesi planlanan dış pazarda mevcut olan rakipler çok kuvvetli ve kararlı iseler, o ürünün o pazarda karlı bir şekilde satılmasını engelleyebilirler. Bu nedenle rekabet koşullarını ayrıntılı olarak incelemek gerekir.

    YanıtlaSil