22 Eylül 2013 Pazar
ULUSLARARASI PAZARLAMANIN TANIMI VE ANLAMI
Pazarlama gitgide küresel bir nitelik kazanmaktadır.Teknolojik gelişmeler ve hızla değişen ekonomik ve politik koşullar işletmelerin mamullerini kendi iç pazarının yanında ,dış pazarlara da pazarlarını kolaylaştırmıştır.Dış pazarlara girişler ,şiddetlenen küresel rekabet ortamında işletmeleri daha iyi daha ucuz mamülleri pazarlara sunmaya iterken,yeni mamul geliştirmeyi teşvik etmektedir.İç pazarın yanında en az bir yabancı ülkede de faaliyet gösteren bir işletme uluslararası pazarlamaya girişmiş olmakta;böylece pazarlamanın birden çok ülkede yapılması durumu ortaya çıkmaktadır.Günümüzde önem kazanan küreselleşme olgusu doğrultusunda uluslarası pazarlama ''küresel tüketici ihtiyaçlarının yerli ve uluslararası rakiplerden daha iyi şekilde belirlenmesi ,karşılanması ve pazarlama faaliyetlerinin küresel çevrenin sınırlamaları çerçevesinde koordine edilmesidir.''şeklinde tanımlanabilir.Daha geniş kapsamlı olarak uluslararası pazarlama;Dinamik bir ortamda müşterilerle tatmin edici değişim ilişkilerini kolaylaştırmak ,paydaşlarla iyi ilişkiler geliştirmek ve sürdürmek üzere,malların hizmetlerin ve fikirlerin birden çok ülkede geliştirilmesi ,fiyatlandırması ,tutundurulması ve dağıtılması sürecidir.Böylece,pazarlama faaliyetlerinin iki veya daha fazla çok ülkede yürütülmesi ve bu ülkedeki faaliyetlerinin şu veya bu biçimde ülkelerarası düzeyde koordine edilmesi söz konusu olmaktadır.Uluslararası pazarlamanın başta gelen görevi,sadece iç pazara yetinen işletmelerin sayısının azaldığı bir ortamda,küresel pazarların güçlü rekabetine karşı koyabilecek stratejik planlar geliştirmektedir.
Not olarak ;Uluslararası pazarlama kavramını uluslararası ticaretten ayırmak gerekir.Uluslararası ticaret;malların ve sermayesinin ulusal sınırlar dışına akışı ile ilgilidir ve konuların analizinde odak noktası, ödemeler dengesi ve kaynak transferlerinin sınırlar ötesine akışını etkileyen ticari ve parasal şartlardır.Bu genel iktisat yaklaşımı ,işletmelerin pazarlama çabalarına özel bir ilgiyi ihmal eden ,ulusal düzeyde bir makro pazar görüntüsünü verir.Uluslararası pazarlama ise mikro düzeyde pazarlarla ilgilidir ve analiz birimi olarak bir işletmeyi ele alır.Burada analizin odak noktası,bir mamulün ülke dışında nasıl ve neden başarılı veya başarısız olduğu ve pazarlama çabalarının bu sonucu ne şekilde etkilediğidir.
ELİF ÇELİK
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
uluslararası pazarlama türleri
YanıtlaSil1.tesadüfi
2.aktif
3ulslararası
4.küresel
pazarlama anlayışının üç temel direği 1- Müşteriye dönük tutum 2- Bütünleşmiş pazarlama 3- müşteri tatmini
SilPAZARLAMA ANLAYIŞININ ÜÇ TEMEL DİREĞİ
YanıtlaSil.Müşteriye dönük tutum
.Bütünleşmiş pazarlama
.Müşteri tatmini
Pazarlama anlayısı tanımından da anlasıldığı gibi bu üç temel direğin
birarada düsünülmelidir. Pazarlama, belirli pazarların ve halkların
gereksinmelerini saptamaya, duymaya, hizmet etmeye ve gidermeye çalısan
tüm kuruluslar tarafından, önemli bir islev olarak, gün geçtikçe artan bir biçimde
tanınmaktadır. Pazarlamayı anlayabilmek için, üç kavramı tanımlamamız
gerekmektedir. Pazarlama, değisimleri kolaylastırmaya ve tamamlamaya
yönelen birtakım insan faaliyetleridir. Pazarlama yönetimi, karsılıklı ya da
kisisel kazanç sağlamak amacıyla, hedef müsteriler ile arzulana değisimleri
yapmaya yönelen programların çözümlemesi, plânlaması, uygulanması ve
denetimidir. Pazarlama anlayısı ise kurulus amaçlarının gerçeklestirilmesinde
temel olan, müsteri tatmininin ve uzun dönemdeki tüketici gönencinin
yaratılmasını amaçlayan, bütünlesmis pazarlama tarafından desteklenen
müsteriye dönük bir tutumdur. Pazarlama tarihi, düpedüz bir satıs anlayısından
uzaklasılarak, bir bütün olarak toplumun ve hedef müsterilerin çıkarlaına
sorumlu bir biçimde hizmet etmeyi amaçlayan, programlı biçimde mal,
fiyatlandırma, satısı gelistirme ve dağıtım plânlaması anlayısına yönelen güçlü
bir gelismenin olduğunu göstermektedir.
Uluslararası pazarlama ulusal sınırları aşan bir pazarlama uygulamasıdır. Dış pazarlar için ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım kanalları ve tutundurma faaliyetleri ile ilgilidir. Uluslararası pazarlama sadece bir ülkeden diğer bir ülkeye yapılan ve genellikle ihracat olarak bilinen faaliyetten daha kapsamlıdır.
YanıtlaSilUluslararası pazarlama, uluslararası ticaretteki sürekli dinamik gelişmeler nedeniyle giderek daha bağımsız bir nitelik kazanmakta ve girişimcilere pazar fırsatlarından yararlanma imkanını veren bir pazarlama yönetimini de gerektirmektedir. İşletmenin yurtiçi pazarlama çevresi ile dış ülkedeki pazarlama çevresi arasında ekonomik, kültürel, yasal, politik ve tüketici davranışları bakımından büyük farklılıklar görülür.
Günümüzde pazarlama anlayışı tüketici yönlüdür ve tüketici istek ve ihtiyaçlarının karşılanması üzerinde durur. Pazarlama faaliyetleri ise “Pazar bilgisi toplama”, “mamul-ürün planlama ve geliştirme”, “fiyatlandırma”, “tutundurma” ve “dağıtım” şeklinde beş ana grupta toplanabilir. Son yıllarda önem kazanan küreselleşme eğilimi doğrultusunda uluslararası pazarlama “global” tüketici istek ve ihtiyaçlarının yerli ve uluslararası rakip işletmelerden daha iyi bir şekilde belirlenmesi, karşılanması ve pazarlama faaliyetlerinin makro bir çevrede koordine edilmesidir. Başka bir ifade ile; uluslararası pazarlama, işletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak değişimi ger çekleştirmek üzere malların, hizmetlerin, fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması ve dağıtılmasına ilişkin olarak birden çok ülkede yapılan planlama ve uygulama sürecidir.
YanıtlaSilULUSLARARASI PAZARLAMANIN TANIMI VE ANLAMI:
YanıtlaSilPazarlama gitgide küresel bir nitelik kazanmaktadır.Teknolojik gelişmeler ve hızla değişen ekonomik ve politik koşullar işletmelerin mamullerini kendi iç pazarının yanında ,dış pazarlara da pazarlarını kolaylaştırmıştır.Dış pazarlara girişler ,şiddetlenen küresel rekabet ortamında işletmeleri daha iyi daha ucuz mamülleri pazarlara sunmaya iterken,yeni mamul geliştirmeyi teşvik etmektedir.İç pazarın yanında en az bir yabancı ülkede de faaliyet gösteren bir işletme uluslararası pazarlamaya girişmiş olmakta;böylece pazarlamanın birden çok ülkede yapılması durumu ortaya çıkmaktadır.Günümüzde önem kazanan küreselleşme olgusu doğrultusunda uluslarası pazarlama ''küresel tüketici ihtiyaçlarının yerli ve uluslararası rakiplerden daha iyi şekilde belirlenmesi ,karşılanması ve pazarlama faaliyetlerinin küresel çevrenin sınırlamaları çerçevesinde koordine edilmesidir.''şeklinde tanımlanabilir.Daha geniş kapsamlı olarak uluslararası pazarlama;Dinamik bir ortamda müşterilerle tatmin edici değişim ilişkilerini kolaylaştırmak ,paydaşlarla iyi ilişkiler geliştirmek ve sürdürmek üzere,malların hizmetlerin ve fikirlerin birden çok ülkede geliştirilmesi ,fiyatlandırması ,tutundurulması ve dağıtılması sürecidir.Böylece,pazarlama faaliyetlerinin iki veya daha fazla çok ülkede yürütülmesi ve bu ülkedeki faaliyetlerinin şu veya bu biçimde ülkelerarası düzeyde koordine edilmesi söz konusu olmaktadır.Uluslararası pazarlamanın başta gelen görevi,sadece iç pazara yetinen işletmelerin sayısının azaldığı bir ortamda,küresel pazarların güçlü rekabetine karşı koyabilecek stratejik planlar geliştirmektedir.
Not olarak ;Uluslararası pazarlama kavramını uluslararası ticaretten ayırmak gerekir.Uluslararası ticaret;malların ve sermayesinin ulusal sınırlar dışına akışı ile ilgilidir ve konuların analizinde odak noktası, ödemeler dengesi ve kaynak transferlerinin sınırlar ötesine akışını etkileyen ticari ve parasal şartlardır.Bu genel iktisat yaklaşımı ,işletmelerin pazarlama çabalarına özel bir ilgiyi ihmal eden ,ulusal düzeyde bir makro pazar görüntüsünü verir.Uluslararası pazarlama ise mikro düzeyde pazarlarla ilgilidir ve analiz birimi olarak bir işletmeyi ele alır.Burada analizin odak noktası,bir mamulün ülke dışında nasıl ve neden başarılı veya başarısız olduğu ve pazarlama çabalarının bu sonucu ne şekilde etkilediğidir.
Bir Pazarlama Değeri Olarak Güven ve Tüketicilerin Elektronik Pazarlara Yönelik Güven Tutumları
YanıtlaSilDünyadaki internet kullanıcılarının oranı 2005 yılı itibariyle dünya nüfusunun % 15’i olup, hızla artmaya devam etmektedir. İnternet tüketicilerin günün herhangi bir saatinde ve dünyanın herhangi bir yerindeki ürün ve hizmeti satın almasını olanaklı kılmakta, mesafe ve zaman engelini ortadan kaldırmakta veya aşındırmaktadır. E-pazarlarda, tüketicilerle uzun dönemli ve başarılı ilişkiler geliştirme ve korumanın temel yolu güven inşa etmektir. Güven tutumları, tüketicilerin elektronik pazarlara yönelik gelecekteki davranışları ve bağlılıklarını geniş ölçüde etkileyecektir. Bu çalışmada, Zonguldak’ta yaşayan tüketicilerin (örnek) elektronik pazarlara ve pazarlama uygulamalarına yönelik güven tutumları incelenmiştir. Sonuç olarak, tüketicilerin elektronik pazarlarda bulunmak ve dolaşmaktan hoşlandıkları, fakat kredi kartı bilgilerinin verilmesi gibi yüksek risk algıladıkları işlemleri yapmak konusunda olumsuz tutuma sahip oldukları tespit edilmiştir.
Uluslararası Pazarlama Nedir?
YanıtlaSilPazarlamayı bir kazanç sağlama amacı ile seçilmiş müşteri gruplarının ihtiyaç ve isteklerini tatmin için kaynaklarının çözümlenmesi, planlanması, örgütlenmesi, kullanılması ve denetimi olarak tanımlayabiliriz. Uluslarası pazarlama ise bu çabaların uluslararası alanda yürütülmesidir.
Pazarlamanın kökeni satıştır.Ancak kavram ve içerik olarak bu iki işlem artık birbirinden iyice ayrılmıştır. İlk toplumlar üretim fazlası oluşturur oluşturmaz ticaret olanaklarını araştırmaya ve önce takas yolu ile sonra da para karşılığı ellerindeki ihtiyaç fazlası ürünleri satmaya başladılar. Satış işlemi çok basitleştirilmiş bir şekilde “mal veya hizmetlerin değişimi” şeklinde tanımlanabilir. Satışın gerçekleşmesi için muhtemel müşteriyi bir ürün veya hizmeti satın alabilmesi için ikna etmek gerekmektedir. Muhtemel müşterileri aramak, malı sergilemek, pazarlık etmek gibi satışla ilgili çalışmalar uygarlığın başlangıcından beri süregelmektedir.
Uluslar arası ve Ulusal pazarlama Ayrımı
YanıtlaSilUlusal pazarlama ile uluslar arası pazarlama arasındaki temel ayrım, uluslararası pazarlamanın diğer ülkelerdeki bireyler, firmalar ve kamu kuruluşları ile işletmecilik etkinliklerini içermesidir.
Pazarlama ile ulusal pazarlama arasındaki ayrımlardan biri bir firmanın pazarlama programının niteliğini saptayan parametrelerin, firmanın girdiği her dış Pazar için ayrımlı olmalıdır. Bu ayrımın nitelikleri arasında, isteğin niteliği, rekabet ve dağıtım yapısı belirtilebilir. Bu ayrımların pratik sonucu şudur; bir yöneticinin “uluslar arası” pazarlama yöneticisi olarak, her bir özgül dış ülkedeki özgül/spesifik pazarlama için gerekli rekabetten daha geniş bir rekabet ve ulusal pazarlama yöneticisi tarafından istenilenden daha açık bir şekilde ayrımlı bir rekabeti kazanmak gereksinmesidir. Diğer bir deyişle, uluslar arası pazarlama yöneticisi, uluslar arası pazarlama (ulusal sınırları aşan pazarlama) ile olduğu kadar, çokuluslu pazarlama ile de bağlanmıştır.
Uluslar arası pazarlama, yalnızca bir ülkeden diğer bir ülkeye yapılan ve genellikle dışsatım olarak tanımlanan etkinlikten daha kapsamlı ve boyutludur. Ulusal pazarlama bir yönden ulusal pazarlamayı bütünlemekle beraber, uluslar arası ticaretteki sürekli, dinamik ve karmaşık gelişmeler nedeniyle giderek daha bağımsız bir niteliği zorunlu olarak kazanacağından atılımcı, girişken ve Pazar olanaklarından en üst düzeyde yararlanma olanağını veren bir pazarlama yönetimini gerektirmektedir
Uluslararası pazarlama ulusal sınırları aşan bir pazarlama uygulamasıdır. Dış pazarlar için ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım kanalları ve tutundurma faaliyetleri ile ilgilidir. Uluslararası pazarlama sadece bir ülkeden diğer bir ülkeye yapılan ve genellikle ihracat olarak bilinen faaliyetten daha kapsamlıdır.
YanıtlaSilUluslararası pazarlama, uluslararası ticaretteki sürekli dinamik gelişmeler nedeniyle giderek daha bağımsız bir nitelik kazanmakta ve girişimcilere pazar fırsatlarından yararlanma imkanını veren bir pazarlama yönetimini de gerektirmektedir. İşletmenin yurtiçi pazarlama çevresi ile dış ülkedeki pazarlama çevresi arasında ekonomik, kültürel, yasal, politik ve tüketici davranışları bakımından büyük farklılıklar görülür.
- Gelişen teknoloji tüketicileri, mal ve hizmetlere olan talebi de etkilemektedir. İletişimi, ulaşımı kolaylaştırmakta, en ücra köşelerdeki insanlar bile modernliğin cazibesine kapılmaktadırlar. Hemen hemen her yerde, herkes gördüğü, duyduğu ya da yeni teknolojiler yardımıyla denediği yenilikleri talep eder duruma gelmektedir. Ayrıca, standartlaştırılmış tüketim ürünleri için daha önce hayal bile edilemeyecek düzeyde global pazarların ortaya çıktığı görülür. Kendilerini bu değişikliklere uyduran işletmeler üretim, dağıtım kısaca pazarlamada ölçek ekonomisinden geniş ölçüde yararlanmaktadırlar.
YanıtlaSiluluslararası pazarlama pazarlama işlemlerini birden çok ülkeyle yapılmasıdır
YanıtlaSilTesadüfi ihracat : İşletmede yurt içi pazarlamanın hakim olduğu bir dönemdir.Yurt dışından tesadüfen gelen sipariş karşılanır.
YanıtlaSilAktif ihracat : İşletmenin pazarlama çabalarında bir değişiklik yapmaksızın yurt dışı satışlarına da yönelme aşamasıdır.
Uluslararası pazarlama : Ülke sınırı dışındaki pazarlar da hedef pazar olarak düşünülür ve bu kapsamda yer alır.Uluslararası pazarlamanın gelişmiş bir şekli, işletme kendi iç pazarı dışında pek çok ülkede pazarlama faaliyetlerine girişir izlenen pazarlama stratejileri ile her ülkede ayrı pazarlama programı kullanılır.
Küresel pazarlama : Globalleşme sonucu geleneksel rekabet unsurları geri plana düşerken iyi yetişmiş insan gücü , iyi işleyen bir piyasa mekanizması , nihai pazarlara ulaşmayı sağlayan gelişmiş bir iletişim yapısı , nihai pazara kolaylıkla malların gönderilmesini sağlayan gelişmiş bir ulaştırma ağı ön plana çıkmıştır.Çok uluslu işletmelerin bir kısmı tam anlamıyla uluslararası hale gelmiş kendine özgü küresel bir işletme olmuştur.
Açıklayıcı ve doğru bir tespit.
Silİşletmelerin Uluslararası Pazarlara Yönelme Nedenleri
YanıtlaSilEğer firmanın üretim kapasitesi tümüyle kullanılmıyorsa veya kapasite
artırma olanağı varsa uluslararası pazarlara açılmak toplam satış ve karın artmasını
sağlayacaktır. Eğer uluslararası pazarlar iç pazardan hızlı gelişiyorsa, firmanın
büyüme hızı da artacaktır.
İç piyasa satışları mevsimlik oynamalar gösteriyorsa, durgun sezonlarda
ihracat yoluyla üretim dengeli ve sürekli hale getirebilir. Çeşitli dış pazarlara
yönelmek firmanın iç piyasadaki rizikosunu azaltacaktır. Firma, iç piyasada talebin düşmesi veya rakiplerin faaliyetlerinden ötürü aleyhine meydana gelebilecek
değişikliklerden daha az etkilenecektir.
Yüksek bir gümrük duvarı ile korunan iç piyasanın dışına çıkmak ve
dinamik rekabet ortamı ile karşılaşmak firmayı ve ürünlerini daha çağdaş ve verimli
hale getirecek, bu iç piyasadaki başarısına da katkıda bulunacaktır.Uluslararası
pazarlara açılmak firmayı geleceğin getireceği koşullara hazırlayacaktır.
Uluslararası Pazarlama Türleri
YanıtlaSilBaşlıca Pazarlarda Yer Almak
Yalnızca kendi bölgesinde uluslararası ticaret yapıyor olmak, uluslararası bir şirket olmak anlamına gelmemektedir. Örneğin yalnızca Türk Cumhuriyetleri'nde faaliyet gösteren bir Türk şirketinin başarılı bir uluslararası şirket olabilmesi için ABD, Avrupa, Uzakdoğu gibi pazarlarda da faaliyet gösterebiliyor olması gerekir.
Ana Üründe Standardizasyon
Başarılı uluslararası markalara bakıldığında, en az bir temel ürünün, dünyanın her yanında aynı kalitede pazarlandığı görülür. Onlar, yerel ihtiyaçlara göre de farklı ürün ve markalar yaratabilir. Ancak temelde değişmeyen, ana markayı taşıyan üründür. Örneğin gıda sektöründeki uluslararası bir firmanın, dünyanın her yerinde aynı lezzette ve kalitede ürünlerine ulaşılabilir. Bu firma ana ürünü ya da ürünleri dışında, bardak, tişört gibi farklı ürünleri de pazarlayarak gelir sağlayabilir ve markanın tanınırlığını artırabilir.
Değeri Yüksek Faaliyetlerin Az Sayıda Ülkede Yoğunlaştırılması
Üretim süreçlerinde yapılan bazı yatırımlar, yüksek maliyetleri beraberinde getirir. Günümüz dünyasında, maddi değeri yüksek faaliyetlerin, her ülkede değil, birkaç uygun ülkede yürütülmesi, önemli stratejilerden biri olarak kabul edilmektedir. Örneğin, faaliyet gösterilen her ülkede fabrika kurmak yerine, bölgelere fabrika kurmak, doğru bir strateji olarak kabul edilir. Büyük uluslararası şirketler, Avrupa, Afrika, Ortadoğu, Uzakdoğu gibi gruplandırmalar yaparak, ana üretim merkezlerini her bölgede bir ülkeye taşımaktadır.
ULUSLARARASI PAZARLAMA
YanıtlaSilUluslar arası pazarlama, “ulusal sınırları aşan, Pazar konusunda bilgi edinme, yapın geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve geliştirme etkinliklerinin bir veya daha çoğunun uygulanması” olarak tanımlanmaktadır.
Hess ve Cateora, uluslar arası pazarlamayı “bir firmanın mal ve hizmetlerinin birden çok ülkedeki tüketiciye veya kullananlara akışını yöneten işletmecilik etkinliklerinin uygulanması” şeklinde tanımlamaktadır. Kramer’e göre ise, “uluslar arası pazarlama tek bir temel nedenle ulusal pazarlamadan ayrılmaktadır; uluslar arası pazarlama diğer ülkelerdeki bireyler, firmalar, organizasyonlar ve/veya yönetim bölümleriyle yapılan ticareti kapsamaktadır.”
Pazarlamanın temelini pazar bilgisi toplama, pazar bölümlendirme ve hedefe pazar seçimi, mamül planlama ve geliştirme ve fiyatlandırma , dağıtım ve tutundurma oluşturmaktadır.Uluslararası pazarlamanın temelini ise ; en basit şekliyle , bu faaliyetlerden birinin veya bir kaçının ulusal sınırlar dışında yapılması, en karmaşık şekliyle bu faaliyetlerin birçok ülkede (küresel) yerine getirilmesi oluşturulmaktadır.
YanıtlaSilTESADÜFİ İHRACAT : İşletmede ulusal veya yurt içi pazarlamanın hakim olduğu aşamadır.
YanıtlaSilAKTİF İHRACAT: Mamülde ve genelde pazarlama çabalarında önemli değişiklikler yapmaksızın yurt dışı satışlarına da yönelme aşamasıdır.
ULUSLARARASI PAZARLAMA : İşletme bu aşamada, pasif bir pazarlama şekli olan ihracat satışlarından gerçek anlamda uluslararası pazarlamaya yönelir.Ülke sınırları dışındaki pazarlarda hedef pazarlar olarak düşünülür ve bu kapsamda yer alır.Uluslararası pazarlama faaliyetleri artık işletme stratejik planmasının ve pazarlamasının bir parçası olarak kabul edilir.
GLOBAL ( KÜRESEL) PAZARLAMA : Küreselleşme olgusu , "Millennium''a ulaştığımız bu yıllarda daha da hızlanmıştır. Bunun sonucu olarak da dünyadaki rekabet unsurları değişmiştir.
Uluslararası pazarlamacının hedeflerine ulaşmak için kullanacağı temel araçlar ürünün kendisi, saptanan fiyatı, satış ve dağıtım çalışmaları, reklam ve satışı teşvik kampanyalarıdır. Bunların hangi oranlarda bir bileşim haline getirileceği firmanın durumuna ve hedeflerine göre değişir. Bu nedenle tek bir uluslararası pazarlama stratejisini önermek olanaksızdır. Ancak, temel stratejileri incelemek her firmanın kendi durumuna göre en etkin stratejileri oluşturmasını kolaylaştıracaktır.
YanıtlaSilULUSLARARASI PAZARLAMA ANLAYIŞI?
YanıtlaSilUluslararası Pazarlama anlayışı , firmanın bugünkü ve
gelecekteki müşterileri ve onların gereksinmelerinden hareket eder, bu
gereksinmeleri karşılayacak bir takım uyumlu programlar ve malları planlar ve
anlamlı diğer tatminleri yaratmak sûretiyle kâra ulaşmayı umut eder.
Uluslararası Pazarlama, belirli pazarların ve halkların
gereksinmelerini saptamaya, duymaya, hizmet etmeye ve gidermeye çalışan
tüm kuruluşlar tarafından, önemli bir işlev olarak, gün geçtikçe artan bir biçimde
tanınmaktadır. Pazarlamayı anlayabilmek için, üç kavramı tanımlamamız
gerekmektedir. Pazarlama, değişimleri kolaylaştırmaya ve tamamlamaya
yönelen birtakım insan faaliyetleridir. Pazarlama yönetimi, karşılıklı ya da
kişisel kazanç sağlamak amacıyla, hedef müşteriler ile arzulana değişimleri
yapmaya yönelen programların çözümlemesi, plânlaması, uygulanması ve
denetimidir. Pazarlama anlayışı ise kuruluş amaçlarının gerçekleştirilmesinde
temel olan, müşteri tatmininin ve uzun dönemdeki tüketici gönencinin
yaratılmasını amaçlayan, bütünleşmiş pazarlama tarafından desteklenen
müşteriye dönük bir tutumdur. Pazarlama tarihi, düpedüz bir satış anlayışından
uzaklaşılarak, bir bütün olarak toplumun ve hedef müşterilerin çıkarlaına
sorumlu bir biçimde hizmet etmeyi amaçlayan, programlı biçimde mal,
fiyatlandırma, satışı geliştirme ve dağıtım plânlaması anlayışına yönelen güçlü
bir gelişmenin olduğunu göstermektedir.
ULUSLARARASI PAZARLAMA NEDİR ?
YanıtlaSilPazarlama hepimizin günlük yaşamında karşımıza çıkmasına karşılık, farklı kişilere farklı anlamlar ifade eder, uygulayanlar tarafından dahi değişik anlamlarda kullanılabilen bir kavramdır. İşletmelerin iki temel fonksiyonlarından birincisi mal ve hizmetlerin üretimi, ikincisi ise bunların pazarlanmasıdır. Teknolojik ve ekonomik gelişmeler uzmanlaşmayı arttırmış, artan uzmanlaşma üretim ile tüketim arasında zaman, yer ve mülkiyet açılarından bazı farklılıkların oluşmasına neden olmuştur. Üretim ile tüketim arasındaki bu farklılıklar nasıl giderilebilir sorusu da işletmelerde pazarlamanın önemli bir rol oynadığını göstermektedir.
Günümüzde pazarlama anlayışı tüketici yönlüdür ve tüketici istek ve ihtiyaçlarının karşılanması üzerinde durur. Pazarlama faaliyetleri ise “Pazar bilgisi toplama”, “mamul-ürün planlama ve geliştirme”, “fiyatlandırma”, “tutundurma” ve “dağıtım” şeklinde beş ana grupta toplanabilir. Son yıllarda önem kazanan küreselleşme eğilimi doğrultusunda uluslararası pazarlama “global” tüketici istek ve ihtiyaçlarının yerli ve uluslararası rakip işletmelerden daha iyi bir şekilde belirlenmesi, karşılanması ve pazarlama faaliyetlerinin makro bir çevrede koordine edilmesidir. Başka bir ifade ile; uluslararası pazarlama, işletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak değişimi ger çekleştirmek üzere malların, hizmetlerin, fikirlerin (düşüncelerin) geliştirilmesi, fiyatlandırılması ve dağıtılmasına ilişkin olarak birden çok ülkede yapılan planlama ve uygulama sürecidir.
Uluslararası pazarlama, çok uluslu işletmelerin pazarlama faaliyetleri olarak bilinir. Bu işletmeler ihracat aşamasını aşmış, pazar ayırımı gözetmeyen işletmelerdir. Bununla beraber, toplam satışları içinde ihracat önemli bir paya ulaşmış, hatta sadece diğer ülke pazarları için faaliyette bulunan işletmeler içinde uluslararası pazarlama kavramı kullanılır.
Uluslararası pazarlama kavramını, uluslararası ticaretten ayırmak gerekir. Uluslararası ticaret malların ve sermayenin ulusal sınırlar dışına akışı ile ilgilidir ve konuların analizinde odak noktası ödemeler dengesi ile kaynak transferinin sınırlar ötesine akışını etkileyen ticari ve mali koşullardır. İşletmelerin pazarlama çabalarına önem vermeyen makro pazar görüntüsü verir. İhracat terimi ihraç katma değeri yaratan tüm maddelerin işlenmesi, üretimi ve satışına ilişkin faaliyetleri kapsamasına karşılık pazarlamanın diğer temel fonksiyonlarını özellikle dış pazar alıcılarının istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesini ikinci planda tutar.
İşletmenin temel amaçları da ihracat davranışı ve kararlarında etkili olmaktadır. Karlılık amacı yanında istikrar arayan ve büyümeyi uzun dönemli karlılık ile sağlamayı amaçlayan bir işletmenin ilk başvuracağı yol ihracata yönelmek olabilmektedir. İşletmenin büyüklüğü ve üst yönetimi de ihracat kararlarının verilmesinde önemli rol oynamaktadır. Uluslararası pazarlama mikro düzeyde pazarlarla ilgilidir ve analiz birimi olarak işletmeyi ele alır. Burada analizin odak noktası, bir ürünün ülke dışında nasıl ve neden başarılı veya başarısız olduğu ayrıca pazarlama çabalarının bu sonucu nasıl etkilediğidir.
Ulusal pazarların ve haberleşme olanaklarının gelişmesi sonucu on
YanıtlaSildokuzuncu yüzyılın sonlarında üreticiler sürekli reklamında yararını görüp satış
çalışmalarında yardımcı olarak kullanmaya başladılar. Reklâm, satılan ürün
hakkında geniş tüketici gruplarını bilinçlendirme ve ikna etme olanağı sağlıyor;
kullananların o ürüne bağlılığını arttırıyordu. Böylelikle firmalar reklam bölümleri
kurmak veya reklam ajanslarından yararlanmak yoluna gittiler.
Yirminci yüzyılda ulusal pazarların özellikle sanayileşmiş ülkelerde büyük
boyutlara erişmesi satış çalışmalarının yönlendirilmesi için pazar araştırmasını
gerekli kıldı. Satış firmaları alacakları kararlarda yanılgı rizikosunu azaltabilmek
için değişik tüketici gruplarının ihtiyaç ve isteklerini, firmanın ürünlerine olan
tepkilerini araştırmaya başladılar. Bu iş için birçok firmada pazar araştırması
bölümleri kuruldu.
Pazarlamayı bir kazanç sağlama amacı ile seçilmiş müşteri gruplarının
YanıtlaSilihtiyaç ve isteklerini tatmin için kaynaklarının çözümlenmesi, planlanması,
örgütlenmesi, kullanılması ve denetimi olarak tanımlayabiliriz. Uluslarası
pazarlama ise bu çabaların uluslararası alanda yürütülmesidir. Pazarlama kavramının gelişmesi ile firmalar kabul ettiler ki firmanın amacı
belli bir ürünü satmak değil, saptayacağı muhtemel müşteri kitlesinin
ihtiyaçlarına cevap vermek olmalıdır. En yüksek ve sürekli kâr yolu budur.
Çünkü belli ürün veya hizmetler kullanışsız, aranmaz, istenmez, beğenilmez 2
hale gelebilir ama kişilerin ihtiyaçları kalıcıdır ve toplumun gelirinin yükselmesi
ile de artmaktadır.
Dolayısıyla pazarlama kavramı pazarlamanın amacını mal satmak değil,
seçilmiş muhtemel müşterilerin sorunlarına çözüm getirmek olarak tanımlar.
Pazarlama için mal veya hizmet, müşterisinin bir sorununu çözmeye yarayan bir araçtır.
Uluslararası Pazarlama Nedir? Pazarlamayı bir kazanç sağlama amacı ile seçilmiş müşteri gruplarının ihtiyaç ve isteklerini tatmin için kaynaklarının çözümlenmesi, planlanması, örgütlenmesi, kullanılması ve denetimi olarak tanımlayabiliriz. Uluslarası pazarlama ise bu çabaların uluslararası alanda yürütülmesidir. Pazarlamanın kökeni satıştır. Ancak kavram ve içerik olarak bu iki işlem artık birbirinden iyice ayrılmıştır. İlk toplumlar üretim fazlası oluşturur oluşturmaz ticaret olanaklarını araştırmaya ve önce takas yolu ile sonra da para karşılığı...
YanıtlaSilUluslararası Pazarlama Stratejileri Uluslararası Pazarlama Stratejileri Uluslararası pazarlamacının hedeflerine ulaşmak için kullanacağı temel araçlar ürünün kendisi, saptanan fiyatı, satış ve dağıtım çalışmaları, reklam ve satışı teşvik kampanyalarıdır. Bunların hangi oranlarda bir bileşim haline getirileceği firmanın durumuna ve hedeflerine göre değişir. Bu nedenle tek bir uluslararası pazarlama stratejisini önermek olanaksızdır. Ancak, temel stratejileri incelemek her firmanın kendi durumuna göre en etkin stratejileri oluşturmasını kolaylaştıracaktır.
YanıtlaSilUluslararası Pazarlama Nasıl Gelişti? Ulusal sınırları aşarak iş yapan şirketlerin uluslararası olduğu iddia edilebilir. Ancak uluslararası bir şirketten söz edebilmek için, yalnızca ülke sınırlarını geçmiş olmak yeterli olmaz. Uluslararası pazarlamada dil, para birimleri, kültürler, hukuki ve siyasal sistemler, kamu politikaları ve düzenlemelerine bağlı olarak, farklı temellere ve yapıya sahip yöneticiler ve çalışanların bulunduğu ve ekonomik gelişme düzeyleri ya da iklimlerin yarattığı farklılıklar gibi birçok husus bir araya gelir
YanıtlaSilPazarlamayı bir kazanç sağlama amacı ile seçilmiş müşteri gruplarının ihtiyaç ve isteklerini tatmin için kaynaklarının çözümlenmesi, planlanması, örgütlenmesi, kullanılması ve denetimi olarak tanımlayabiliriz. Uluslarası pazarlama Ancak, temel stratejileri incelemek her firmanın kendi durumuna göre en etkin stratejileri oluşturmasını kolaylaştıracaktır. Çabaların uluslararası alanda yürütülmesidir.luslararası Pazarlama Stratejileri Uluslararası Pazarlama Stratejileri Uluslararası pazarlamacının hedeflerine ulaşmak için kullanacağı temel araçlar ürünün kendisi, saptanan fiyatı, satış ve dağıtım çalışmaları, reklam ve satışı teşvik kampanyalarıdır. Bunların hangi oranlarda bir bileşim haline getirileceği firmanın durumuna ve hedeflerine göre değişir. Bu nedenle tek bir uluslararası pazarlama stratejisini önermek olanaksızdır.
YanıtlaSilpazarlamanın tanımı: Bir firmanın, üretimden bu mal veya hizmetlerin nihai tüketiciye ulaşmasına kadar gecen tüm aşamalarda alıcılara vönelik olarak ve firma amaçlan doğrultusunda giriştiği işletmecilik faaliyetlerinin tümü şeklinde tanımlanabilir. Bu faaliyetler sadece satışları kapsamaz, satışla birlikte dağıtım, reklam, piyasada tütündürma, servis ve bakım gibi satış sonrası hizmetleri ile mal planlaması ve piyasa araştırması gibi dolaylı hizmetleri de içerir. Ana çizgileri bakımından pazarlama, işletme faaliyetlerinin, tüketici ile doğrudan teması gerektiren, onun ihtiyaçlarının ve tercihlerinin belirlenmesine ve sonra da bu bilgilerin firmanın üretim sürecine yansıtılmasına dayanan bölümüdür
YanıtlaSilGlobal Pazarlama Stratejileri
YanıtlaSilAmaç: Yöneticiler için global piyasalarda rekabet stratejilerini belirlemekte yardımcı olacak yöntemler ile Türkiye’deki ve dünyadaki örnek olaylar üzerinden gidilerek uluslararası pazarlama yöntemleri hakkında çalışmalar
Kapsam:
•Pazarlama stratejisinin belirlenmesi
•Pazarlama programının yapılması
•Şirket içi örgütlenme
•Internet yolu ile satış
1. ULUSLARARASI PAZARLAMA
YanıtlaSil1.PAZARLAMA KAVRAMI
Pazarlama, gelişimi süresinde birçok şekilde tanımlanmıştır. Pazarlama, malların üreticiden tüketiciye doğru akışını sağlayan çeşitli eylemlerdir.[i] Bir pazarlama durumunun tanımlanabilmesi için aşağıdaki üç etkenin var olması gerekmektedir.
· Değişimle ilgilenen iki veya daha fazla tarafın olması
· Her bir tarafın ötekilerle değiştirilebileceği değer taşıyan bir şeye sahip bulunması
· Her bir tarafın haberleşme ve teslim etme gücüne sahip olmasıdır.[ii]
Bu etkenler göz önüne alınarak yeni ve daha kapsamlı bir şekilde pazarlamayı tanımlarsak; pazarlama, kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişimi sağlamak üzere, malların, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecidir.[iii]
Uygar ülkelerde yaşayan insanların büyük bir kısmı ürettikleri mal ve hizmetlerin çok az bir bölümünü kendileri tüketir. Genellikle üretilen malların büyük bir bölümü pazarda satılır ve ihtiyaç maddelerinin büyük bir bölümü pazardan alınır.
1.4. ULUSLARARASI PAZARLAMAYI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
YanıtlaSilUluslararası pazarlamanın, ulusal pazarlamadan farklılıkları; pazarlama teknikleriyle ilgili olmayıp, değişik ülkelerin birbirinden farklılıkları ve artık iç pazar yerine, çoğu kez birden çok dış pazarlarla uğraşıyor olmasından kaynaklanmaktadır. Burada da başta kültürel faktörler olmak üzere; sosyal ekonomik ve özellikle politik ve yasal faktörler önemli rol oynarlar.[x]
· Kültürel ve sosyal çevre
· Ekonomik çevre
· Demografik çevre
· Politik ve yasal çevre
· Teknolojik çevre
Uluslararsı pazarlama nedir?
YanıtlaSilSon yıllarda önem kazanan küreselleşme eğilimi doğrultusunda uluslar arası pazarlama “global” tüketici istek ve ihtiyaçlarının yerli ve uluslar arası rakip işletmelerden daha iyi bir şekilde belirlenmesi, karşılanması ve pazarlama faaliyetlerinin makro bir çevrede koordine edilmesidir. Başka bir deyişle; uluslararası pazarlama, işletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak değişimi gerçekleştirmek üzere malların, hizmetlerin fikirlerin (düşüncelerin) geliştirilmesi, fiyatlandırılması ve dağıtılmasına ilişkin olarak birden çok ülkede yapılan planlama ve uygulama sürecidir.
Uluslararası pazarlama, çok uluslu işletmelerin pazarlama faaliyetleri olarak bilinir. Bu işletmeler ihracat aşamasını aşmış pazar ayırımı gözetmeyen işletmelerdir. Bununla beraber, toplam satışları içinde ihracat önemli paya ulaşmış, hatta sadece diğer ülke pazarları için faaliyette bulunan işletmeler için de uluslararası pazarlama kavramı kullanılır.
Uluslararası pazarlama kavramını, uluslararası ticaretten ayırmak gerekir. Uluslararası ticaret, malların ve sermayenin ulusal sınırlar dışına akışı ile ilgilidir ve konuların analizinde odak noktası ödemeler dengesi ile kaynak transferinin sınırlar ötesine akışını etkileyen ticari ve mali koşullardır. İşletmelerin pazarlama çabalarına önem vermeyen makro pazar görüntüsü verir. İhracat terimi ihraç katma değeri yaratan tüm maddelerin işlenmesi, üretimi ve satışına ilişkin faaliyetleri kapsamasına karşılık pazarlamanın diğer temel fonksiyonlarını özellikle dış pazar alıcılarının istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesini ikinci plandadr.
ULUSLARARASI PAZARLAMAYI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Uluslararası pazarlamanın, ulusal pazarlamadan farklılıkları; pazarlama teknikleriyle ilgili olmayıp, değişik ülkelerin birbirinden farklılıkları ve artık iç pazar yerine, çoğu kez birden çok dış pazarlarla uğraşıyor olmasından kaynaklanmaktadır. Burada da başta kültürel faktörler olmak üzere; sosyal ekonomik ve özellikle politik ve yasal faktörler önemli rol oynarlar.[x]
· Kültürel ve sosyal çevre
· Ekonomik çevre
· Demografik çevre
· Politik ve yasal çevre
· Teknolojik çevre[xi]
KÜRESELLEfiME VE KÜRESEL PAZARLAMA
YanıtlaSilKüreselleflme “mallar›n, hizmetlerin, fikirlerin, sermayenin, teknolojinin, bilginin,
kültürün ve bireylerin h›zl› ve sürekli bir biçimde s›n›r ötesine ak›fl›” olarak tan›mlanabilir. Özellikle 1980’lerden sonra yaflanan ekonomik, kültürel politik ve teknolojik de¤iflimler dünya ülkelerini birbirine yak›nlaflt›r›rken, iflletmeleri ve onlar›n ifl
yapma flekillerini de etkilemifltir. Baflar›l› olabilmek, var olabilmek için bu de¤iflen
flartlara uyum sa¤lamak, e¤ilimleri ön görmek eskisinden daha da büyük önem kazan›rken artan rekabet neticesinde giderek çetinleflen koflullarda ayakta kalabilmek için pazarlama prensiplerinin do¤ru olarak anlafl›lmas› ve uygulanmas› iflletmelerin baflar›s›n›n anahtar› olmaktad›r
Dış pazarların geniş, çok çeşitli ve çok boyutlu olmaları, rekabetçi olunabildiği ölçüde yurtiçi pazardaki ile karşılaştırılamayacak derecede büyük satış ve kar imkanı sağlar ve bu dış pazarlara çekici güç etkisi yapar. Büyüme amacı ile değil de, işletmenin sadece varlığını sürdürebilmesi için dışa açılmasının şart olduğu durumlar da olabilir. Ülkede hükümetin koyduğu sınırlamalar işletmeleri dış pazarlara itebilir. İhracata ve diğer dış açılma şekillerine verilen teşvikler de dış pazarlara açılarak büyümeyi çekici yapar. İşletmelerin uluslar arası pazarlara girmelerini olumlu etkileyen diğer bir faktör de, bu pazarlarda görülen globalleşme olgusudur. İletişim ve ulaşım teknolojilerinde kaydedilen hızlı gelişmeler, özellikle genç kuşak insanlarda zevklerin ve tercihlerin gitgide birbirlerine benzemesi sonucunu doğurmaktadır. Pazarların globalleşmesi de, Pazar bölümlendirme, yerel markalar ve küçük ölçekli üretim yerine, standardizasyona, standart mal ve markaların global düzeyde büyük ölçekli olarak daha düşük maliyetlerle üretimine yol açmaktadır.
YanıtlaSil